Genel Bilgi
| Birim | İLAHİYAT FAKÜLTESİ |
| İLAHİYAT PR. | |
| Kod | ILH434 |
| Ad | Dini Hitabet ve Mesleki Uygulama |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NASİ ASLAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Derviş DOKGÖZ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Derviş DOKGÖZ (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MUSTAFA HAYTA (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler alanın temel kavramları, dini söylemleri çeşitleri hakkında bilgi ve dini gün ve törenlerde konuşmalar verme yeteneğini vermek
Dersin İçeriği
Alanın temel kavramları, çeşitleri; dini hitabet örnekleri, dini gün ve merasimlerde yapılacak konuşmalar, öğrenci sunumları
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Dini hitabet becerisi kazanır |
| ÖÇ02 | Dini hitabet becerisi kazanır |
| ÖÇ03 | Dini hitabet hakkında bilgi sahibi olur |
| ÖÇ04 | dini hitabet hakkında bilgi sahibi olur |
| ÖÇ05 | Sesli medyada dini konuşmalar yapabilme yeteneğine sahip olur. |
| ÖÇ06 | sesli medyada dini konuşmalar yapabilme yeteneğine sahip olur. |
| ÖÇ07 | Görsel medyada dini konuşmalar yapabilme yeteneğine sahip olur. |
| ÖÇ08 | Görsel medyada dini konuşmalar yapabilme yeteneğine sahip olur. |
| ÖÇ09 | Açılış, karşılama-uğurlama, anma, veda konuşmaları yapar. |
| ÖÇ10 | Açılış, karşılama-uğurlama, anma, veda konuşmaları yapar. |
| ÖÇ11 | Veda konuşmaları yapar. Açılış, karşılama-uğurlama, anma, veda konuşmaları yapar. |
| ÖÇ12 | Dini konferans verir. |
| ÖÇ13 | Dini konferans verir. |
| ÖÇ14 | Dini seminer verir. |
| ÖÇ15 | Dini seminer verir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | alanın temel kavramları | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | dini hitabetin çeşitleri | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | dini konferans | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak, konferans metni hazıramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | sohbet | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak, sohbet metni hazıramak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | sesli ve görsel medyada dini konuşmalar | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak, dini konuşma hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | açılış, karşılama-uğurlama, anma, veda konuşmaları | konuşma metinleri hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | hatipliğin önemi | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | arasınav | |
| 9 | hatipte bulunması gereken özellikler | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak | |
| 10 | dini hitabette kaynaklardan yararlanma | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak | |
| 11 | dini gün ve merasimlerde yapılacak konuşmalar | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak | |
| 12 | dini hitabet örnekleri | kaynaklardan ilgili konuyu araştırmak ve okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 | sunumlar | sunum hazırlamak | |
| 14 | sunumlar | sunum hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 15 | konuşmalar | sunum hazırlamak | |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ödev | 100 | 20 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 20 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 80 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||