Genel Bilgi
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiye florası, biyolojik çeşitlilik ve korunması hakkında bilgi vermek. Organik tarım hakkında bilgi vermek. Organik tarımın önemi, prensipleri ve geliştirilmesi hakkında bilgi vermek.
Dersin İçeriği
Tarım ve çevre kirliliği, Organik tarımın dünyada ve Türkiye'de geçmişi ve geleceği, organik gübreler, organik bitki koruma yöntemleri (biyolojik mücadele, biyoteknik mücadele anlatılmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim elemanı ders notları
Notlar
Öğretim elemanı ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Organik tarımın amacını öğrenir. |
ÖÇ02 | Doğal kaynakları korumada kaynak kontrolü bilincini oluşturur. |
ÖÇ03 | Organik tarımda kullanılan hastalık ve zararlı kontrol yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Organik tarım yönetmeliği hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Türkiye florası ve biyoçeşitlilik hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Türkiyedeki floristik bölgeleri ve özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ07 | Tarım ve çevre kirliliği hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ08 | Dünyada ve Türkiye’de organik tarımın geçmişi ve gelişimini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyada ve Türkiye'de yoğun yetiştiriciliği yapılan tıbbi ve aromatik bitkileri tanır, bunların genel özelliklerini, iklim ve toprak istekleri ile kullanım alanlarını öğrenir. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkiler hakkında web üzerinden (Google akademik, pubmed vb.) kaynak tarayabilir, raporlama ve sunum yapabilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı üretim tekniklerini öğrenir ve bu yöntemlerle bitki yetiştiriciliği yapar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi bitki, aromatik bitki, baharat bitkisi, keyif bitkileri, boya bitkileri hakkında bilgi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar ortamında uçucu yağ elde etmeyi, parfüm yapımını vb. öğrenir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerin arazi koşullarında üretim yöntemlerini öğrenir ve hasadını gerçekleştirir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerin fitoterapi, aromaterapi alanında kullanımlarını öğrenir | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemini ve kullanılan aletleri öğrenir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerin resimlerini bilgisayar ortamında düzenler, saha çalışmalarında kullandığı parametrelere ait verilerin bilgisayar ortamına girişini yapabilir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki ve toprak analizlerinin önemini, faydasını ve yorumlanmasını öğrenir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerin biyolojileri ve sistematiği hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ülkemizde yetişen tıbbi ve aromatik bitkilerden önemli olanların tıptaki kullanımları hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel üretimin ekolojiye olan etkileri hakkında bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoiklimsel değişkenlerin bitkisel üretim üzerine olan etkileri hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üniversite kampüsünde alanı ile ilgili katılabileceği etkinlikler hakkında bilgi edinir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Staj yapacağı kurumlar ve söz konusu kurumlara yapılacak başvurular hakkında bilgi edinir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerdeki metabolik faaliyetleri ve bitkisel üretimde bitki fizyolojisinin önemini öğrenir. | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi ve aromatik bitki üretiminde tohum eldesini ve tohumların genetik modifikasyonlarının öğrenir | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genetiği değiştirilmiş bitkisel ürünleri ve bunların kullanımları ile ilgili kuralları öğrenir. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerin moleküler yapısı hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ21 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel proteinler ve bitki kökenli vitaminler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ22 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel üretimde biyoteknoloji esasına dayalı üretim yöntemleri hakkında teorik bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ23 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Boya bitkilerindeki boya pigmentlerini tanır, tekstil ile boya bitkileri ilişkisini bilir, mordanlama ile renk yelpazesi oluşturur, geleneksel yöntemlerle boyama yapar. | |
PÖÇ24 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerden yağ çıkarmayı ve koku testi yapmayı bilir, kokularla nota değerlendirmesi yapar, parfüm yapmada yağları notalara göre karıştırmayı öğrenir. | |
PÖÇ25 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi aromatik bitkileri bioktif maddeleri ile korumayı, depolamayı kimyasal kalitesini muhafaza etmesini öğrenir. | |
PÖÇ26 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Soğanlı rizomlu yumrulu bitkilerin yetiştiriciliği hakkında bilgi edinir. | |
PÖÇ27 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimyasal çözelti hazırlar, kimya enstrümental analizleri yorumlar. | |
PÖÇ28 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerdeki zararlı, hastalık ve yabancı otlar ile bunlarla mücadelede kullanılan bitki koruma yöntemlerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ29 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal faaliyetlerde iş sağlığı ve güvenliğinin önemi ve yöntemlerini öğrenir. | |
PÖÇ30 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki büyümesi için gerekli olan mikro ve makro besin elementlerini, bunların bitkilerdeki işlevini , önemini ve miktarını öğrenir. | |
PÖÇ31 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisinin tanımı ve kapsamı ile Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini kavrar. | |
PÖÇ32 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak Özellikleri (Katyonların adsorpsiyonu – Anyonların adsorpsiyonu – Toprak Asitliği, toprağın organik maddesi, toprak yapısı, toprak suyu, toprak rengi) ve toprak Oluşu (Ayrışma ve Parçalanma – Bünye (Tekstür) – Kil Mineralleri) hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ33 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce zaman cümleleri, yardımcı fiilleri, edatları öğrenir. | |
PÖÇ34 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ35 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından dilleri öğrenir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türkiye Florası | Ders hakkındaki notlara ve sunulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Biyolojik çeşitlilik | Ders hakkındaki notlara ve sunulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tarım ve doğa | Ders hakkındaki notlara ve sunulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Çevre kirliliği-1 (Hava ve su kirliliği ve bunu oluşturan etmenler) | Ders hakkındaki notlara ve sunulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Çevre kirliliği-2 (Tarımsal kirlilik ve konvansiyonel tarımın oluşturduğu kirlilik) | Ders hakkındaki notlara ve sunulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Organik tarım: geçmişi, bugünü ve geleceği -1 | Ders hakkındaki notlara ve sunulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Organik tarım: geçmişi, bugünü ve geleceği -2 | Ders hakkındaki notlara ve sunulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Organik tarımda bitki besin maddesi kaynakları | Ders hakkındaki notlara ve sunulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Organik Gübreler (çiftlik gübresi, kompost yapımı) | Ders hakkındaki notlara ve sunulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Organik bitki koruma metotları (Biyolojik mücadele) | Ders hakkındaki notlara ve sunulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Organik bitki koruma metotları (Biyoteknik mücadele) | Ders hakkındaki notlara ve sunulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin organik olarak üretimi | Ders hakkındaki notlara ve sunulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Organik tarım yönetmeliği -1 | Ders hakkındaki notlara ve sunulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Organik tarım yönetmeliği -2 | Ders hakkındaki notlara ve sunulara çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |