Genel Bilgi
Kod | SRP146 |
Ad | Bitki Koruma |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NAİME ZÜLAL ELEKCİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NAİME ZÜLAL ELEKCİOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kültür bitkilerine ekonomik zarar veren böcekler, akarlar, fungus, bakteri, virüs, nematod, yabancı otlar ve bunların kültür bitkilerindeki zararlarını ve mücadele yöntemlerini öğretmek
Dersin İçeriği
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde ortaya çıkan bitki koruma sorunları ve bunların çözümüne yönelik bilgiler anlatılmaktadır, değerlendirme ve uygulamaya aktarma becerisi kazanmaları sağlanmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim elemanı ders notları
Notlar
Öğretim elemanı ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki korumanın tanımı ve amacını öğrenir. |
ÖÇ02 | Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
ÖÇ03 | Bitki zararlı, hastalık ve yabancı otlarla mücadele yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ04 | Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan yabancıotlar, genel özellikleri ve zarar şekillerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Bitkilerde hastalığa sebep olan funguslar, bakteriler ve virüsler ile bu etmenlerin genel özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ06 | Bitkilerde ürün kaybına neden olan böcek, akar ve nematodlar hakkında genel bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | Bitkilere zarar veren canlı (biyotik) ve cansız (abiyotik) etmenleri tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyada ve Türkiye'de seracılığın durumunu öğrenir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Seracılıkta kullanılan örtü malzemeleri, yapı tekniklerini öğrenir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye ve dünya için küresel ısınmanın etkilerini ve önemini, iklim değişikliğinin tarıma etkisini, örtüaltı iklimlendirme koşullarını öğrenir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik ve uygulamalı olarak örtüaltı ve açıkta bitki (yazlık ve kışlık) yetiştiriciliğini öğrenir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Süs bitkisi üretimini ve hasadını teorik ve uygulamalı olarak öğrenir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel üretim tekniklerini öğrenir ve bu teknikleri kullanarak bitki yetiştiriciliği yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemi ve kullanılan aletleri öğrenir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkiler hakkında web üzerinden (Google akademik, pubmed vb.) kaynak tarayabilir, raporlama ve sunum yapabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sebze ve süs bitkilerinde bulunan hastalık, zararlı ve yabancı otları tanır, bitki koruma yöntemlerini öğrenir. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Saha çalışmalarında kullandığı parametrelere ait verilerin bilgisayar ortamına girişini yapar. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Serada yetiştirilen bitkilerin biyolojileri ve sistematiği hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekolojik kavramları öğrenir, tarımın ekolojiye olan etkilerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal faaliyetlerin çevreye olan etkisini öğrenir. | 5 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoiklimsel değişkenlerin tarımsal faaliyetler üzerine olan etkilerini öğrenir. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üniversite kampüsünde alanı ile ilgili katılabileceği etkinlikler hakkında bilgi edinir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Staj yapacağı kurumlar ve söz konusu kurumlara yapılacak başvurular hakkında bilgi edinir | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerde geçen metabolik faaliyetler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel üretimde bitki fizyolojisinin önemi hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak Özellikleri (Katyonların adsorpsiyonu – Anyonların adsorpsiyonu – Toprak Asitliği, toprağın organik maddesi, toprak yapısı, toprak suyu, toprak rengi) ve toprak Oluşu (Ayrışma ve Parçalanma – Bünye (Tekstür) – Kil Mineralleri) hakkında bilgi sahibi olur. | 1 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak horizonları, ana materyal nedir öğrenir, toprak bilimince elde edilen verilerin önemini kavrar. | |
PÖÇ21 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisinin tanımı ve kapsamı ile Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini kavrar. | 1 |
PÖÇ22 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki beslemede kullanılan gübreleri ve bunların önemini öğrenir. | 1 |
PÖÇ23 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki büyümesi için gerekli olan mikro ve makro besin elementleri ile bu elementlerin bitkilerdeki işlevlerini öğrenir. | |
PÖÇ24 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki besin elementlerinin bitkiler için gerekli olan miktarlarını ve bitkisel üretimde doğru ve dengeli beslenmenin bitki için önemini öğrenir. | |
PÖÇ25 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Topraksız kültür ortamlarını öğrenir ve topraksız tarımda yetiştiricilik yapar. | |
PÖÇ26 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Depolamanın önemini ve hasatı yapılan ürünlerin depolanmasındaki gerekli şartları/koşulları öğrenir. | 1 |
PÖÇ27 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sertifikalı tohum, hibrit tohum v.s. kavramlarını, tohumculukta dikkat edilmesi gereken hususları öğrenir. | |
PÖÇ28 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Organik tarımın temel kavramlarını ve bu yöntemle sebze yetiştiriciğini öğrenir. | |
PÖÇ29 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal faaliyetlerde iş sağlığı ve güvenliğinin önemini ve alınacak tedbirleri öğrenir. | |
PÖÇ30 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ31 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından dilleri öğrenir. | |
PÖÇ32 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce zaman cümleleri, yardımcı fiilleri, edatları öğrenir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitki Korumaya giriş | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bitki Koruma nedir, Tanımı, tarihçesi ve çalışma alanları | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bitkilerde Zarar Oluşturan Etmenler (böcekler, akarlar, nematodlar) | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bitki Koruma Açısından Önemli Böcek Takımlarının Tanınması ve Kültür Bitkilerinde Zararlı Olan Önemli Türler | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Böcekler genel özellikleri, simptomları ve mücadele yöntemleri | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Akarlar genel özellikleri, simptomları ve mücadele yöntemleri | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Nematodlar genel özellikleri, simptomları ve mücadele yöntemleri | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve sunuları. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bitkilerde hastalık Oluşturan Etmenler (funguslar, bakteriler, virüsler) | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Bitkilerde hastalık yapan virüslerin genel özellikleri, simptomları ve mücadele yöntemleri | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bitkilerde hastalık yapan bakterilerin genel özellikleri, simptomları ve mücadele yöntemleri | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Bitkilerde hastalık yapan fungusların genel özellikleri, simptomları ve mücadele yöntemleri | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yabancı otlar, genel özellikleri | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yabancı otlar ve mücadele yöntemleri | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Bitki Zararlılarına Karşı Mücadele Yöntemleri | Ders notları ve sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve sunu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve sunu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |