Genel Bilgi
Kod | SRP240 |
Ad | Seralarda Sulama ve Drenaj |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. NURTEN YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. NURTEN YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin sulama, toprak-su-bitki-atmosfer ilişkileri, sulama yöntemleri, drenaj, drenaj etütleri ve drenaj yöntemleri konusunda bilgi edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Sulamanın tanımı ve önemi, sulamanın yararları, sulamanın tarihçesi, toprak-su-bitki atmosfer ilişkileri, sulama yöntemleri, drenaj, drenaj etütleri ve drenaj yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
hoca ders notu
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sulama ve sulama ile ilgili temel kavramları tanıyabilmek |
ÖÇ02 | Toprak-su-bitki-atmosfer arasındaki ilişkileri kavrayabilmek |
ÖÇ03 | Sulama yöntemleri ile ilgili gerekli bilgileri kavrayabilmek |
ÖÇ04 | Drenaj ve drenaj etütleri ile ilgili genel kavramları tanımlayabilmek |
ÖÇ05 | Drenaj yöntemlerini tanımlayabilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyada ve Türkiye'de seracılığın durumunu öğrenir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Seracılıkta kullanılan örtü malzemeleri, yapı tekniklerini öğrenir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye ve dünya için küresel ısınmanın etkilerini ve önemini, iklim değişikliğinin tarıma etkisini, örtüaltı iklimlendirme koşullarını öğrenir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik ve uygulamalı olarak örtüaltı ve açıkta bitki (yazlık ve kışlık) yetiştiriciliğini öğrenir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Süs bitkisi üretimini ve hasadını teorik ve uygulamalı olarak öğrenir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel üretim tekniklerini öğrenir ve bu teknikleri kullanarak bitki yetiştiriciliği yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemi ve kullanılan aletleri öğrenir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkiler hakkında web üzerinden (Google akademik, pubmed vb.) kaynak tarayabilir, raporlama ve sunum yapabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sebze ve süs bitkilerinde bulunan hastalık, zararlı ve yabancı otları tanır, bitki koruma yöntemlerini öğrenir. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Saha çalışmalarında kullandığı parametrelere ait verilerin bilgisayar ortamına girişini yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Serada yetiştirilen bitkilerin biyolojileri ve sistematiği hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekolojik kavramları öğrenir, tarımın ekolojiye olan etkilerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal faaliyetlerin çevreye olan etkisini öğrenir. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoiklimsel değişkenlerin tarımsal faaliyetler üzerine olan etkilerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üniversite kampüsünde alanı ile ilgili katılabileceği etkinlikler hakkında bilgi edinir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Staj yapacağı kurumlar ve söz konusu kurumlara yapılacak başvurular hakkında bilgi edinir | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerde geçen metabolik faaliyetler hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkisel üretimde bitki fizyolojisinin önemi hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak Özellikleri (Katyonların adsorpsiyonu – Anyonların adsorpsiyonu – Toprak Asitliği, toprağın organik maddesi, toprak yapısı, toprak suyu, toprak rengi) ve toprak Oluşu (Ayrışma ve Parçalanma – Bünye (Tekstür) – Kil Mineralleri) hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak horizonları, ana materyal nedir öğrenir, toprak bilimince elde edilen verilerin önemini kavrar. | 2 |
PÖÇ21 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisinin tanımı ve kapsamı ile Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini kavrar. | |
PÖÇ22 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki beslemede kullanılan gübreleri ve bunların önemini öğrenir. | |
PÖÇ23 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki büyümesi için gerekli olan mikro ve makro besin elementleri ile bu elementlerin bitkilerdeki işlevlerini öğrenir. | |
PÖÇ24 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki besin elementlerinin bitkiler için gerekli olan miktarlarını ve bitkisel üretimde doğru ve dengeli beslenmenin bitki için önemini öğrenir. | 3 |
PÖÇ25 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Topraksız kültür ortamlarını öğrenir ve topraksız tarımda yetiştiricilik yapar. | 3 |
PÖÇ26 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Depolamanın önemini ve hasatı yapılan ürünlerin depolanmasındaki gerekli şartları/koşulları öğrenir. | |
PÖÇ27 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sertifikalı tohum, hibrit tohum v.s. kavramlarını, tohumculukta dikkat edilmesi gereken hususları öğrenir. | |
PÖÇ28 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Organik tarımın temel kavramlarını ve bu yöntemle sebze yetiştiriciğini öğrenir. | |
PÖÇ29 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal faaliyetlerde iş sağlığı ve güvenliğinin önemini ve alınacak tedbirleri öğrenir. | |
PÖÇ30 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ31 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından dilleri öğrenir. | |
PÖÇ32 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce zaman cümleleri, yardımcı fiilleri, edatları öğrenir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sulamanın tanımı ve önemi | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sulamanın yararları, sulamanın tarihçesi | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Toprak-su-bitki-atmosfer ilişkileri | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İklim ve toprak etmenleri | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Toprak nemi | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İnfiltrasyon | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bitki etmenleri, etkili yağış, sulama randımanı, sulama suyu gereksinimi ve sulama sistemlerinin kapasitelerinin belirlenmesi | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konu ile ilgili kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sulama yöntemleri | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Uygun sulama yönteminin seçilmesi | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yüzey sulama yöntemleri | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Basınçlı sulama yöntemleri | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Drenajın tanımı ve önemi, drenaj etütleri | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Drenaj yöntemleri, yüzey drenaj yöntemleri | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Toprak altı drenaj yöntemleri | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tüm konular dahil | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm konular dahil | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |