Genel Bilgi
Kod | OKLZ204 |
Ad | Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Erken çocukluk dönemindeki çocukların sahip olduğu müzik becerilerini öğrenecek, Okul öncesi dönem eğitiminde ulaşılacak hedefler doğrultusunda müziğin kullanımını, müzik öğretme tekniklerini ve ilgili alanda gerekli ortam ve donanımın geliştirilmesini öğrenecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Okul öncesi eğitimde müziğin önemi,Müzik ve eğitim ilişkisi,0-8 yaş çocuğunun müzik gelişimi,0-8 yaş çocuğun müzikal becerileri,Okul öncesi eğitim programındaki hedeflere ulaşmada müziğin kullanımı,Okul öncesi eğitim programındaki hedeflere ulaşmada müziğin kullanımına uygun repertuar oluşturma,Çocuk şarkılarının tanıtımı,Çocuk şarkılarının analizi,Çocuk şarkılarının seçiminde dikkat edilecek ölçütler,Okul öncesi çocuklarına şarkı öğretme teknikleri,Okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi ile ilgili eğitim ortamı oluşturulması,Okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi ile ilgili donanımın oluşturulması,Müzik etkinlikleriyle bütünleştirilmiş sarmal eğitim modeli,Müzik eğitiminde farklı yaklaşımlar; konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Blok Flüt Metodu I (Besim Akkuş-Selçuk Yıldırım) Anaokulları ve Anasınıfları için Şarkı Dağarcığı (Hilmi Seyrek)
Notlar
Çocuk şarkıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Müziği oluşturan temel kavramları tanır |
ÖÇ02 | Notaların yerlerini ve sürelerini tanır. |
ÖÇ03 | Tartım kalıplarını öğrenir, oluşturulan tartım cümlelerine beden perküsyonu ile eşlik eder |
ÖÇ04 | orff çalgılarını kullanır |
ÖÇ05 | Geleneksel müzik kültürü içinde yer alan tekerlemeleri söyler |
ÖÇ06 | Milli marşımız olan İstiklal Marşı’nı doğru söyler |
ÖÇ07 | Milli marşımızı doğru yönetir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir | 5 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Müziğin okul öncesi dönem gelişim alanlarına etkileri | Okul öncesinde müziğin önemi tartışılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Müziği oluşturan temel kavramlar: ses, tartım, tempo, tonalite | Farklı sesler dinlenir | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
3 | Notaların dizek üzerindeki yerleri, nota adlarının harf karşılıkları, notaların süre değerleri | notaların yerleri tekrar edilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
4 | Müzikte tartım kavramının tekerleme ve saymacalar üzerinden çalışılması, bilinen tekerlemelerin tartım örüntülerinin analizi | notaların süreleri vurulur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
5 | Tartım kalıplarının, kelimelerin tartımsal yapıları üzerinden öğrenilmesi, oluşturulan tartım cümlelerine beden perküsyonu ile eşlik çalışmaları | ritm kalıpları tekrar edilir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
6 | Ritim özellikli Orff çalgıları(ritim çubuğu, marakas, guiro, tiktak blok, ton blok, zımpara blok, çelik üçgen, agogo, def, el davulu, kahon, tumba, bongo) tanıma, bu çalgıların tartım çalışmalarında kullanımı | orff çalgıları ararştırılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
7 | orff çalgıları ve çocuk şarkıları | orff yöntemi okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Melodik Orff çalgılarını (ksilofon, metalofon, glockenspiel, tek ton, boomwhacker) tanıma, bu çalgıların çocuk şarkılarına eşlik etme çalışmalarında kullanımı | melodik orff çalgıları tanıtılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
10 | Okul öncesi dönem müzik literatürünü oluşturan şarkı türleri: tekerleme ve saymacalar, ninni ve türküler, aktarma şarkılar, öykünme şarkılar, Türk okul şarkıları. | vurmalı orff çalgıları tanıtılır | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
11 | Okul öncesi dönem çocuk şarkılarında bulunması gereken özellikler: şarkıların ses sınırı, tartım yapısı, sözlerin içeriği, ezginin içeriği, söz ve ezginin uyumu ve uygun olduğu yaş grubu bakımından incelenmesine yönelik çalışmalar | seslerin tınıları tekrar edilir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
12 | Verilecek şarkının Orff çalgıları ile ritmik, ezgisel ve beden perküsyonu eşliğinde seslendirilmesine yönelik grup çalışmaları 1 | çocuk şarkıları söylenir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
13 | Verilecek şarkının Orff çalgıları ile ritmik, ezgisel ve beden perküsyonu eşliğinde seslendirilmesine yönelik grup çalışmaları II | çocuk şarkıları söylenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | orff çalgılarıyla çocuk şarkıları dağarcığı | vurmalı çalgılarla ritm doğaçlama yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
15 | İstiklal Marşı | İstiklal Marşı'nın tarihçesi okunur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |