OKLZ204 Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod OKLZ204
Ad Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Erken çocukluk dönemindeki çocukların sahip olduğu müzik becerilerini öğrenecek, Okul öncesi dönem eğitiminde ulaşılacak hedefler doğrultusunda müziğin kullanımını, müzik öğretme tekniklerini ve ilgili alanda gerekli ortam ve donanımın geliştirilmesini öğrenecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders; Okul öncesi eğitimde müziğin önemi,Müzik ve eğitim ilişkisi,0-8 yaş çocuğunun müzik gelişimi,0-8 yaş çocuğun müzikal becerileri,Okul öncesi eğitim programındaki hedeflere ulaşmada müziğin kullanımı,Okul öncesi eğitim programındaki hedeflere ulaşmada müziğin kullanımına uygun repertuar oluşturma,Çocuk şarkılarının tanıtımı,Çocuk şarkılarının analizi,Çocuk şarkılarının seçiminde dikkat edilecek ölçütler,Okul öncesi çocuklarına şarkı öğretme teknikleri,Okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi ile ilgili eğitim ortamı oluşturulması,Okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi ile ilgili donanımın oluşturulması,Müzik etkinlikleriyle bütünleştirilmiş sarmal eğitim modeli,Müzik eğitiminde farklı yaklaşımlar; konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Blok Flüt Metodu I (Besim Akkuş-Selçuk Yıldırım) Anaokulları ve Anasınıfları için Şarkı Dağarcığı (Hilmi Seyrek)

Notlar

Çocuk şarkıları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Müziği oluşturan temel kavramları tanır
ÖÇ02 Notaların yerlerini ve sürelerini tanır.
ÖÇ03 Tartım kalıplarını öğrenir, oluşturulan tartım cümlelerine beden perküsyonu ile eşlik eder
ÖÇ04 orff çalgılarını kullanır
ÖÇ05 Geleneksel müzik kültürü içinde yer alan tekerlemeleri söyler
ÖÇ06 Milli marşımız olan İstiklal Marşı’nı doğru söyler
ÖÇ07 Milli marşımızı doğru yönetir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 5
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Müziğin okul öncesi dönem gelişim alanlarına etkileri Okul öncesinde müziğin önemi tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Müziği oluşturan temel kavramlar: ses, tartım, tempo, tonalite Farklı sesler dinlenir Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
3 Notaların dizek üzerindeki yerleri, nota adlarının harf karşılıkları, notaların süre değerleri notaların yerleri tekrar edilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
4 Müzikte tartım kavramının tekerleme ve saymacalar üzerinden çalışılması, bilinen tekerlemelerin tartım örüntülerinin analizi notaların süreleri vurulur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
5 Tartım kalıplarının, kelimelerin tartımsal yapıları üzerinden öğrenilmesi, oluşturulan tartım cümlelerine beden perküsyonu ile eşlik çalışmaları ritm kalıpları tekrar edilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
6 Ritim özellikli Orff çalgıları(ritim çubuğu, marakas, guiro, tiktak blok, ton blok, zımpara blok, çelik üçgen, agogo, def, el davulu, kahon, tumba, bongo) tanıma, bu çalgıların tartım çalışmalarında kullanımı orff çalgıları ararştırılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
7 orff çalgıları ve çocuk şarkıları orff yöntemi okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Melodik Orff çalgılarını (ksilofon, metalofon, glockenspiel, tek ton, boomwhacker) tanıma, bu çalgıların çocuk şarkılarına eşlik etme çalışmalarında kullanımı melodik orff çalgıları tanıtılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
10 Okul öncesi dönem müzik literatürünü oluşturan şarkı türleri: tekerleme ve saymacalar, ninni ve türküler, aktarma şarkılar, öykünme şarkılar, Türk okul şarkıları. vurmalı orff çalgıları tanıtılır Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
11 Okul öncesi dönem çocuk şarkılarında bulunması gereken özellikler: şarkıların ses sınırı, tartım yapısı, sözlerin içeriği, ezginin içeriği, söz ve ezginin uyumu ve uygun olduğu yaş grubu bakımından incelenmesine yönelik çalışmalar seslerin tınıları tekrar edilir Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
12 Verilecek şarkının Orff çalgıları ile ritmik, ezgisel ve beden perküsyonu eşliğinde seslendirilmesine yönelik grup çalışmaları 1 çocuk şarkıları söylenir Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması
13 Verilecek şarkının Orff çalgıları ile ritmik, ezgisel ve beden perküsyonu eşliğinde seslendirilmesine yönelik grup çalışmaları II çocuk şarkıları söylenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
14 orff çalgılarıyla çocuk şarkıları dağarcığı vurmalı çalgılarla ritm doğaçlama yapılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
15 İstiklal Marşı İstiklal Marşı'nın tarihçesi okunur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.11.2022 12:44