Genel Bilgi
Kod | PDRZ206 |
Ad | Karakter ve Değer Eğitimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Ece YOLCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Ece YOLCU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümünden mezun olacak bireylere, karakter eğitiminde ailenin ve okulun görev ve sorumlulukları konusunda bir bilinç kazandırmak; bireylerin değer kazanımında etkili olan toplumsal faktörler hakkında bir farkındalık oluşturmak; değerlerin sınıflanması ve öğretilmesine ilişkin yaklaşımlar hakkında bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Karakter ve Değer eğitimine ilişkin yaklaşım ve uygulamalar
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Ersoy, F., & Ünüvar, P. (2019). Karakter ve Değerler Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. · Lickona, T. (1991). Educating for character: How our schools can teach respect and responsibility. New York: Bantam. · Stone, C., & Dyal, M. (1997). School Counselors Sowing the Seeds of Character Education. Professional School Counseling, 1(2), 22-24. Retrieved January 17, 2020, from www.jstor.org/stable/42731973 · Vess, K. A., & Halbur, D. A. (2003). Character education: What counselor educators need to know. ERIC Clearinghouse on Counseling and Student Services.
Notlar
Çevrimiçi kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Değer, karakter, kişilik, erdem ve ahlak vb. temel kavramları tanımlayarak aralarındaki benzerlik ve farklılıkları açıklar. |
ÖÇ02 | Değerlerin sınıflandırılmasına ilişkin yaklaşımları açıklar |
ÖÇ03 | Karakter ve değer gelişimine ilişkin yaklaşımları açıklar |
ÖÇ04 | Karakter ve değer eğitiminde kullanılan yaklaşım ve yöntemleri açıklar. |
ÖÇ05 | Karakter ve değer eğitiminde ailenin görev ve sorumluluklarını açıklar. |
ÖÇ06 | Karakter ve değer eğitiminde çevrenin, medyanın ve diğer toplumsal kurumların rol ve etkilerini açıklar. |
ÖÇ07 | Karakter gelişimi ve eğitiminde okul ve öğretmenin rol ve sorumluluklarını açıklar; |
ÖÇ08 | Okulöncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim programlarını değer eğitimi bakımından inceler. |
ÖÇ09 | Psikolojik danışmada değerlerin önemini anlar. |
ÖÇ10 | Psikolojik danışma ile değerlerin ilişkisini kavrar. |
ÖÇ11 | İlkokulda değerlerin kazanımında psikolojik danışmanın neler yapacağını öğrenir. |
ÖÇ12 | Ortaokulda değerlerin kazanımında psikolojik danışmanın neler yapacağını öğrenir. |
ÖÇ13 | Değerleri kazandırmada psikolojik danışma etkinliklerini kavrar. |
ÖÇ14 | Değerleri kazandırmada psikolojik danışma etkinliklerini uygular. |
ÖÇ15 | Değerleri kazandırmada psikolojik danışma etkinliklerini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Değer, karakter, kişilik, erdem ve ahlak vb. temel kavramlar; | İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
2 | Değerlerin sınıflandırılması | İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Karakter ve değer gelişimine ilişkin yaklaşımlar; | İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası |
4 | Karakter ve değer eğitiminde yaklaşım ve uygulamalar; | İlgili kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
5 | Karakter ve değer eğitiminde aile; | İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve örnekler hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama |
6 | Karakter gelişimi ve eğitiminde okul ve öğretmen; | İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Karakter gelişimi ve eğitiminde yakın çevre ve toplumsal yapı; | İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav için hazırlık yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Okulöncesi eğitim programlarında değerler ve değer eğitimi; | Okul öncesi eğitim programlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | İlkokul öğretim programlarında değerler ve değer eğitimi; | İlkokul eğitim programlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Ortaokul öğretim programlarında değerler ve değer eğitimi; | İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Ortaöğretim öğretim programlarında değerler ve değer eğitimi; | İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
13 | Yükseköğretim programlarında değerler ve değer eğitimi. | İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Psikolojik danışma ile değerler ve karakter ilişkisi | İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
15 | Psikolojik danışmada değer eğitimi | İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
16 | Psikolojik danışmada değer eğitimi uygulamaları- dersin değerlendirmesi | Bireysel uygulamalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |