PDRZ301 Davranış Bozuklukları I

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDRZ301
Ad Davranış Bozuklukları I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MEHMET BİLGİN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MEHMET BİLGİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Psikolojik bozuklukları tanıma

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler, norma ,l ve normal dışı davranış kriterleri, davranış bozukluklarının sınıflandırılması, çocuk ve ergen davranış bozuklukları, alkol ve madde kullanım bozuklukları, uyku ve yeme bozuklukları, cinsel işlev bozuklukları konularında temel kavram ve anlayış kazanırlar.

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5). American Psychiatric Pub.

Notlar

Öztürk. Davranım bozuklukları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Normal ve Normaldışı arasındaki farklı yaklaşımlara göre açıklar.
ÖÇ02 Çocuk ve ergen patolojisini tanır.
ÖÇ03 Zorlanma türlerini kavrar ve savunma düzeneklerini bilir.
ÖÇ04 Belirti listesini öğrenir.............
ÖÇ05 Anamnez almayı bilir..................
ÖÇ06 Alkol ve madde kullanımı bozukluklarını kavrar.
ÖÇ07 Otizm ve türlerini öğrenir.
ÖÇ08 Ara sınav........................
ÖÇ09 Çocukluk bozukluklarını bilir.
ÖÇ10 Davranım bozukluklarını açıklar.
ÖÇ11 Uyku bozukluklarını açıklar.
ÖÇ12 Yeme bozukluklarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik ilkelere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Normaldışı nedir Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSM-IV-R Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Zorlanma Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSM-IV-R Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Savunma düzenekleri Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSM-IV-R Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Semptom listesi Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSM-IV-R Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Anamnez alma Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSM-IV-R Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Alkol ve madde kullanımı Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSM-IV-R Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Otizm Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSM-IV-R Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav YAZILI SINAV Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çocuklarda görülen bozukluklar Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSM-IV-R Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Davranım Bozuklukları Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSM-IV-R Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Uyku bozuklukları Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSM-IV-R Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Yeme bozuklukları Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSM-IV-R Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Cinsel bozukluklar Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSM-IV-R Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Cinsel işlev bozuklukları Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSM-IV-R Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Parafililer Ruh sağlığı ve bozuklukları. DSM-IV-R Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları YAZILI SINAV Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları YAZILI SINAV Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 02:25