Genel Bilgi
Kod | PDRS404 |
Ad | Kendine Yardım Grupları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHMET BİLGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MEHMET BİLGİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Psikolojik danışman adaylarının meslek etiğine uygun davranmalarını sağlamak
Dersin İçeriği
Psikolojik danışma ve rehberlik alanında etik kurallar ve mevcut yasal düzenlemeleri ele almak
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Bilgin: kendine yardım grupları ders notları
Notlar
Bilgin: kendine yardım grupları ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | grupla danışmayı öğrenme |
ÖÇ02 | grup türlerini bilme................ |
ÖÇ03 | kendine yardım gruplarını öğrenme |
ÖÇ04 | kendine yardım gruplarını sınıflama |
ÖÇ05 | kendine yardım gruplarında üye seçimi yapabilme |
ÖÇ06 | kendine yardım gruplarında liderin rolünü bilme |
ÖÇ07 | kendine yardım gruplarında dünya uygulamalarını bilme |
ÖÇ08 | kendine yardım gruplarında kayıt tutma |
ÖÇ09 | kendine yardım gruplarında değerlendirme yapabilme |
ÖÇ10 | kendine yardım gruplarının diğer gruplardan farkını bilme |
ÖÇ11 | kendine yardım gruplarının avantajlarını bilme |
ÖÇ12 | kendine yardım grupları ile ilgili yapılan araştırmaları inceleme |
ÖÇ13 | kendine yardım gruplarını yaygınlaştırma |
ÖÇ14 | kendine yardım gruplarını sonlandırma |
ÖÇ15 | kendine yardım gruplarında geri bildirim verebilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunlara felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve bu sorunları değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç görü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kişiler arası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | dünyada kendini yardım grupları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | türkiye de kendine yardım grupları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | kendine yardım grupları türleri | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | kendine yardım gruplarının uygulamaları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | kendine yardım grupları oluşturma | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | grup üyelerinin seçimi | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | grup süreci | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | grup liderinin rolü | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | üyelerin etkileşimi | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | kendine yardım grupları uygulamaları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | kendine yardım gruplarında değerlendirme | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | kendine yardım gruplarında sonlandırma | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | genel değerlendirme | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | kendine yardım grubu uygulaması | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |