Genel Bilgi
Kod | TMT131 |
Ad | Tarım Mak. ve Tekn. Mühendisliğine Giriş |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KUBİLAY KAZIM VURSAVUŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. KUBİLAY KAZIM VURSAVUŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği Bölümünü kazanan 1.sınıf öğrencilerimizin öğrenmeye yönelmelerini sağlamak, analiz ve sentez yapabilmelerine yardımcı olacak bilgileri vermek ve etik değerlere sahip bireyler olmalarını sağlamak
Dersin İçeriği
Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği Bölümünü kazanan 1.sınıf öğrencilerimize mesleği tanıtmak
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Makaleler, Pdf ve power point sunumları
Notlar
Makaleler, Pdf ve power point sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler analiz ve sentez yapabilme yeteneği kazanacaklardır |
ÖÇ02 | Öğrenciler yaratıcı girişimcilik ve sorgulama becerisi kazanacaktır |
ÖÇ03 | Öğrenciler takım çalışmasına yatkın bireyler olmayı öğreneceklerdir |
ÖÇ04 | Tarım makinaları eğitimine alt yapı oluşturacak şekilde temel bilim, mühendislik, genel tarım ve tarım makinaları konularında temel kavramları tanıyacak ve güncel bilgileri edineceklerdir |
ÖÇ05 | Tarım makinaları alanının diğer mühendislik dalları ile olan farklılıkları ortaya koyar |
ÖÇ06 | Mühendislikte ölçme ve birim çevirme yeteneği kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme bilgisi kazanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme bilgisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama bilgisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama bilgisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama bilgisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mühendisliğin tanımı, Temel kavramlar | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tarım Makinalarının ve Mühendisliğin tarihsel gelişimi, Mühendislik eğitiminin içeriği | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliğine Yaklaşım | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Mühendislikte boyutlar, hesap makinesi kullanımı, SI birim sistemleri, birim dönüşümleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Mühendislikte veri elde etme ve işleme | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Mühendislikte inovatif yaklaşımlar | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Güç aktarma ve hareket iletim organları | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Malzeme Bilgisi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliğinin Temel Konuları | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliğinin Temel Konularının Tanıtımı | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Traktör ve güç üniteleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Toprak işleme makineler ve teknolojileri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Ekim-dikim-gübreleme, ilaçlama, hasat ve hasat sonrası makine ve teknolojileri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yenilenebilir enerji kaynakları ve tarımda uygulamaları | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |