Genel Bilgi
Kod | BBP131 |
Ad | Matematik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. DOĞAN KAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. DOĞAN KAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Limit, süreklilik ve Türevin temel özelliklerini kavramak ve bunları fonksiyonların grafiklerini çizmede, yaklaşık hesap yapmada ve problem çözmede kullanmak.
Dersin İçeriği
Kümeler ve Sayı kümeleri, Fonksiyonlar, Limit,Süreklilik Türev ve türev alma kuralları, Fonksiyonların grafiklerini çizmek.
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
GENEL MATEMATİK 1 Palme Yayıncılık - Akademik Kitaplar Mustafa Balcı
Notlar
Genel Matematik Diğer kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Limiti tanımlayabilir ve özelliklerini ifade eder. |
ÖÇ02 | Sürekliliği tanımlar ve bazı teoremleri ifade eder. |
ÖÇ03 | Sürekli fonksiyonların bazı özelliklerini kullanarak problem çözer. |
ÖÇ04 | Türevi tanımlar, hesaplar. |
ÖÇ05 | Bazı sayıları türev yardımıyla yaklaşık hesaplar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sayılar, Rasyonel ve Gerçel Sayılar Sayı Ekseni | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Aralıklar , Sıralama ve Eşitsizlikler | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Mutlak değer ve Mutlak değerli eşitsizlikler | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Fonksiyon kavramı, tanım ve değer kümeleri bulma ve fonkiyon çeşitleri | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Artan azalan fonksiyonlar, ters fonksiyonlar | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Trigonometrik fonksiyonlar | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Limit kavramı ve limitin bazı özellikleri | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yanlı limitler | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Sonsuz ve sonsuzda limtler | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Süreklilik kavramı ve Sürekli fonksiyonlara örnekler | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Süreklilik ile ilgili bazı teoremler | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Süreksizlik tipleri | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Türev, teğetin eğimi. | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Türev alma kuralları ve problemler | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynaklardaki ilgili kısımlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |