Genel Bilgi
Kod | BBP111 |
Ad | Zooloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ELİF ORUÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ELİF ORUÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hücrenin biyolojik organizasyonunu, biyomoleküllerin yapı ve işlevlerini öğrenmek Bilimsel araştırma yöntemlerini kavramak ve uygulamak Konuyla ilgili etik ve sosyal sorumluluk konularında tartışabilir
Dersin İçeriği
Biyolojinin temel alanları, hücrenin ve canlı organizmanın moleküler organizasyonu, yapı ve fonksiyon ilişkisi, araştırmalarda bilimsel yöntem
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Biyoloji Öz Eric J. Simon
Notlar
Zooloji Kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Canlı organizmadaki moleküler organizasyonu yorumlayabilme |
ÖÇ02 | Hayvansal dokuları ve fonksiyonlarını açıklayabilme. |
ÖÇ03 | Hayvansal sistemleri tanıyabilme ve fonksiyonlarını açıklayabilme. |
ÖÇ04 | Bilimsel Yöntemi anlar ve uygulayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Zoolojinin dalları ve canlıların özellikleri | Kitapta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
2 | Bilimsel yöntem | Kitapta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Canlının kimyasal organizasyonu, su ve suyun önemi canlıların sınıflandırılması | Kitapta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Biyomoleküllerin yapı ve işlevleri | Kitapta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Hücre, organeller | Kitapta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Hücre döngüsü | Kitapta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Hayvansal dokular | Kitapta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Kitapta ilgili bölümün okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kalıtım | Kitapta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Protein sentezi | Kitapta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Beslenme | Kitapta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Vitamin ve mineral maddeler | Kitapta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Ekoloji | Kitapta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
14 | Ekosistem | Kitapta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
15 | Biyolojik çeşitlilik | Kitapta ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitapta ilgili bölümün okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitapta ilgili bölümün okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |