Genel Bilgi
Kod | ILT111 |
Ad | Temel Fotoğrafçılık |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Özcan Agaoglu |
Dersin Öğretim Elemanı |
Özcan Agaoglu
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı,amatör fotoğrafçılıkla ilgili temel kavramların kazanılması, fotoğraf tarihiyle ilgili temel bilgi edinilmesi ,fotoğrafla ilgili malzemelerin tanınması ve bunların kullanım becerisinin kazanılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders, 1-Modern Sanat Tarihi içerisinde Fotoğrafın Yeri ve Değeri anlatılarak başlanacak. 2-Fotoğrafın Tarihi ve gelişimi anlatılacak. 3-Fotoğraf makinelerinin değişik ölçütlere göre sınıflandırılması yapılacak. Fotoğraf makinaların çeşitlerine göre kullanım amaç ve yerleri anlatılacak. 4-Objektif ve türleri açıklanacaktır. Anlatılacak olan her bir objektifin kalitesi, açısı ve kullanım yerleri anlatılacak. Ayrıca netleme sistemleri tanıtılacak. 5-Fotoğraf makinaların içerisinde yer alan Diyafram ve Enstantane'nin özellikleri ve görevleri anlatılacak. 6-Alan Derinliği ve kullanım biçimleri anlatılacak. Fotoğrafa etkisi izah edilecek. 7-ASA ve Pozometre çeşitleri, kullanım amaçları ve tercih sebepleri anlatılacak. 8-Fotoğrafın oluşabilmesi için gerekli olan IŞIK tanıtılacak. Şiddeti ve yönleri hakkında bilgi verilecek. 9-Kompozisyon
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Temel Fotoğrafçılık (Anadolu Üniversitesi Yayınları Basım evi, Eskişehir)
Notlar
İnternet ve web sayfaları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fotoğrafçılıkla ilgili temel kavramları tanır. |
ÖÇ02 | Fotoğraf görüntüsünün oluşum süreçlerini anlayabilir. |
ÖÇ03 | Fotoğrafçılıkta kullanılan sayısal ve analog teknolojilerin işleyişini anlayabilir. |
ÖÇ04 | Fotoğrafta kompozisyonun temellerini anlayabilir. |
ÖÇ05 | Fotoğrafta içerik ve anlam ilişkisini kurabilir. |
ÖÇ06 | Fotoğrafın medyadaki kullanımı ile ilgili temel bilgiye sahip olur. |
ÖÇ07 | İletişimde fotoğrafın önemini anlar. |
ÖÇ08 | Modern Sanat hakkında bilgiler edinir. |
ÖÇ09 | Belgesel Fotoğraf hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ10 | Fotoğraf ile ilgili teknik bilgiler edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fotoğraf Öncesi Dönemde Resim Okuma | Önerilen kaynakları okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
2 | Modern Sanat Dönemi ve Fotoğrafın Bulunuşu | Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
3 | Modern Sanatta Fotoğrafın Yeri ve Değeri. | Önerilen kaynaklar okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
4 | Fotoğrafın Tarihi | Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Fotoğraf Makinaları. | Önerilen kitaplardan araştırılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
6 | Objektifler | Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Diyafram ve Enstantane 1 | Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Öğrenciler Ara Sınav tarihine kadar öğretilen bilgilerden teste tabi tutulur. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Diyafram ve Enstantane 2 | İnternet üzerinden araştırılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Alan Derinliği I | Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Alan Derinliği II | Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
12 | Asa ve Pozometreler | İnternet üzerinden araştırma yapılacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Işık | Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Kompozisyon I | Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Gösteri, Soru-Cevap |
15 | Kompozisyon II | Önerilen kaynakları inceleyip, alanla ilgili makaleleri tarayıp okuması önerilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Gösteri, Soru-Cevap |
16 | Kompozisyon III | Kompozisyona aykırı yaklaşımlar araştırılacak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenciler tüm sömestirde edindikleri bilgiler hakkında sınava girerler. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |