AS428 Kent Kimlik İletişim

4 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AS428
Ad Kent Kimlik İletişim
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÖZLEM AYDOĞMUŞ ÖRDEM
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ÖZLEM AYDOĞMUŞ ÖRDEM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bireylerin ve topluluklarınmekanla ilişkilerini irdelemek bu dersin temelamacıdır. Bu derste ayrıca mekanla ilişki kurma bir çeşit okuma ve anlamlandırma deneyimi olduğundan, bu deneyimin zamana, toplumsal dönüşümlere ve hayat hikayelerine bağlı olarak nasıl biçimlendiğive farklılaştığı ortaya konmaya çalışılacaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste mekanla ilişkikurma bir çeşit okuma ve anlamlandırma deneyimi olduğundan, bu deneyimin zamana, toplumsal dönüşümlere ve hayat hikayelerine bağlı olarak nasıl biçimlendiği ve farklılaştığı ortaya konmaya çalışılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Keleş, Ruşen (1978). Türkiye’de Şehirleşme, Konut ve Gecekondu. Ankara: Gerçek Yayınevi. Keleş, Ruşen (2005). Kentleşme Politikası. İmge Kitabevi. Özer, İnan (2004). Kentleşme, Kentlileşme ve Kentsel Değişme. Ekin Kitabevi. Chambers, Iain (2014). Göç, Kültür, Kimlik. Ayrıntı Yayınları. A.Aslanoğlu, Rana (2000). Kent, Kimlik ve Küreselleşme. Ezgi Kitabevi. Kundera, Milan (1998). Kimlik. Can Sanat Yayınları.

Notlar

Keleş, Ruşen (1978). Türkiye’de Şehirleşme, Konut ve Gecekondu. Ankara: Gerçek Yayınevi. Keleş, Ruşen (2005). Kentleşme Politikası. İmge Kitabevi. Özer, İnan (2004). Kentleşme, Kentlileşme ve Kentsel Değişme. Ekin Kitabevi. Chambers, Iain (2014). Göç, Kültür, Kimlik. Ayrıntı Yayınları. A.Aslanoğlu, Rana (2000). Kent, Kimlik ve Küreselleşme. Ezgi Kitabevi. Kundera, Milan (1998). Kimlik. Can Sanat Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mekan/uzam/yer kavramlarını birbirleriyle ilişkisi ve farklılıkları temelinde tartışır.
ÖÇ02 Kimliklerin inşasında mekansal organizasyonların rolünü analiz eder.
ÖÇ03 Kimlikve mekan ilişkisini anlamların değiş-tokuşu bağlamında etkileşimsel bir süreç, bir iletişim süreci olarak değerlendirir.
ÖÇ04 Yaşanılan yer ile kurulan ilişkiyi, makro düzeyde (kamusal alan)analiz eder.
ÖÇ05 Yaşanılan yer ile kurulan ilişkiyi mikro düzeyde (özel alan)analiz eder.
ÖÇ06 Bilişsel harita ve saklı coğrafya kavramlarını açıklayarak mekanla kurulan ilişkinin özgüllüklerini ortaya çıkarır.
ÖÇ07 Mekansal algıyı farklılaştıran değişkenleri (sınıf, cinsiyet, etnisite, iktidar örüntüleri v.b.)analiz eder.
ÖÇ08 Medyada mekanın temsil ediliş biçimlerini değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri´´nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kent, köy, mekan kavramlarının içeriği Dersin İçeriği Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Kenti Okumak, Modern Kentler Okuma ve Alan Araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Bilişsel Haritalar, Saklı Coğrafyalar, Mimari Unsurlar, Şehir Mobilyaları, Patikalar Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
4 Toplumsal Cinsiyet ve Mekan Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Coğrafya ve Aidiyet, Ulus Kimliği, Kolektif Hafıza ve Kolektif Amnesia Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Başkentler ve Temsiliyet Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Küreselleşen Dünyada Mekansal Aidiyet Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mekana Dair sözlü Tanıklıklar Okuma ve Alan Araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İktidarın mekansal tezahürleri Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Göç ve taşra Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Merkezin kayması Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Turistik mekanlar Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Sanatlar ve Kent Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Alternatif Mekanlar: sokaklar ve kafeler Genel Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 111
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,44
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.11.2022 01:20