SOSS203 Harita Bilgisi ve Uygulamaları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SOSS203
Ad Harita Bilgisi ve Uygulamaları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH BALCIOĞULLARI
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi ABDULLAH BALCIOĞULLARI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

The content of thiscourse include the definition ofgeography, subject matter, principles, sections, subject matters ofMathematical Geography, Cartography, Map reading, Geomorphology(Basicgeological principles, fundamentalknowledge on the structure of earth), hydro-graphs(rivers, springs, lakesand seas) Climatology (Climate Science, Pedogeography(formation, variation, distribution,soil problems, plant geography(habitat conditions, distributions).

Dersin İçeriği

Bu ders,giriş, dersyeterliliklerive gereçleri, dünyanın şeklive boyutları, birimler ve birim dönüşümleri, ölçek, haritaların sınıflandırılması, haritaların okunması, düzlemde temel hesaplamalar, harita projeksiyonları, UTM projeksiyon ve sistemi, ulusal pafta endeksi, harita uygulamalarıve GPSile navigasyonu kapsar

Dersin Ön Koşulu

Genel Fiziki Coğrafya Dersini almış olmak

Kaynaklar

Güngördü, E. (2008). Harita Bilgisi ve Uygulamaları. Asil Yay. Ankara Cürebal, İ. (2022). Harita Bilgisi . Ekin Yay. Bursa

Notlar

Atlas Harita


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Haritadaki ölçek kavramını ifade eder.
ÖÇ02 Haritadaki ölçek kavramını ifade eder.
ÖÇ03 Haritadan yatay koordinatları okur.
ÖÇ04 Haritadan yatay uzunluğu okur.
ÖÇ05 Enlemin tanımını yapar.
ÖÇ06 Boylamın tanımını yapar.
ÖÇ07 Haritanın ögelerini söyler.
ÖÇ08 Çizgi ölçek hesaplar.
ÖÇ09 Haritanın tanımını yapar.
ÖÇ10 Haritanın öğelerini listeler.
ÖÇ11 Harita türlerini söyler.
ÖÇ12 Fiziki haritayı açıklar.
ÖÇ13 Siyasi haritanın özelliklerini söyler.
ÖÇ14 İzohipsleri renklendirir.
ÖÇ15 Haritada yön kavramını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitimin bilimsel temellerini tanır 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye değer verir 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kartoğrafya Kaynakkitaptan ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Ölçek ve türleri Farklı ölçekte harita temin etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
3 Harita plan ve kroki tanımları özellikleri ve farklılıkları Yaşanılan semtin krokisiniçizme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
4 Harita yapıların tanımlanması Adana şehir planının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Fiziki haritanın yorumlanması meteo.gov.tradresinden farklı merkezlere ait klimatolojikverileri elde etme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Siyasi haritalarının yorumlanması Büyük ölçekli harita bulundurma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Haritanın öğeleri Büyük ölçekli harita bulundurma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Büyük ölçekli harita bulundurma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Harita çizim yöntemleri Büyük ölçekli harita bulundurma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Enlemin tanımı Büyük ölçekli harita bulundurma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Boylamın tanımı Büyük ölçekli harita bulundurma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 İzohipsler Büyük ölçekli harita bulundurma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
13 İdari haritalar Büyük ölçekli harita bulundurma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 İzohipsleri renklendirme İzohips haritasının boyanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
15 Haritada yön kavramı İzohips haritasının boyanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Strafor, tutkal, maket bıçağı ile derse gelme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Strafor, tutkal, maket bıçağı ile derse gelme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:07