Genel Bilgi
Kod | EFMZ427 |
Ad | Öğretmenlik Uygulaması I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NEVAL AKÇA BERK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ANDAÇ ÇUHADAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama.
Dersin İçeriği
Staj okulunda uygulamadan oluşan bu ders kapsamında, öğretmen adaylarının, öğrenme- öğretme süreci içinde her hafta uygulama okullarına giderek, çeşitli gözlem, görüşme ve etkinlikler yaparak okulu, öğrencileri, dersliklerdeki etkinlikleri ve öğretmenlik mesleğini değişik yönleriyle genel olarak tanıması amaçlanmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ders için kısa aktivitelerin bulunduğu ders planlarını hazırlayacaktır. |
ÖÇ02 | Daha önceden hazırlamış olduğu ders planını sınıfta uygulayacaktır. |
ÖÇ03 | Sınıfı etkili bir şekilde yönetecektir. |
ÖÇ04 | Grup çalışmalarına ilişkin süreci açıklayabilecektir. |
ÖÇ05 | Çalışma yapraklarını etkili bir biçimde kullanabilecektir. |
ÖÇ06 | Derse ilişkin bir test örneği hazırlayabilecektir. |
ÖÇ07 | Alanına uygun bir ders planı hazırlayabilecektir. |
ÖÇ08 | Öğretme-öğrenme sürecinde değerlendirme boyutunu inceleyebilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitimin bilimsel temellerini tanır | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye değer verir | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dönem planı ve yapılacak çalışmalar hakkında açıklamaların yapılması | http: // www. yok.gov.tr http:// yayim.meb.gov.tr Selçuk (Z.) : Okul Deneyimi ve Uygulama- Öğretmen ve Öğrenci Davranışlarının Gözlemlenmesi, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, 2000. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Uygulama okullarının belirlenmesi ve duyurulması | http: // www. yok.gov.tr http:// yayim.meb.gov.tr Selçuk (Z.) : Okul Deneyimi ve Uygulama- Öğretmen ve Öğrenci Davranışlarının Gözlemlenmesi, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, 2000. | |
3 | Öğretmenin okuldaki bir günü | http: // www. yok.gov.tr http:// yayim.meb.gov.tr Selçuk (Z.) : Okul Deneyimi ve Uygulama- Öğretmen ve Öğrenci Davranışlarının Gözlemlenmesi, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, 2000. | |
4 | Öğrencinin gözlenmesi | http: // www. yok.gov.tr http:// yayim.meb.gov.tr Selçuk (Z.) : Okul Deneyimi ve Uygulama- Öğretmen ve Öğrenci Davranışlarının Gözlemlenmesi, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, 2000. | |
5 | Dersi planlama ve etkinlikleri sıraya koyma | http: // www. yok.gov.tr http:// yayim.meb.gov.tr Selçuk (Z.) : Okul Deneyimi ve Uygulama- Öğretmen ve Öğrenci Davranışlarının Gözlemlenmesi, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, 2000. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yöntem ve teknikler | http: // www. yok.gov.tr http:// yayim.meb.gov.tr Selçuk (Z.) : Okul Deneyimi ve Uygulama- Öğretmen ve Öğrenci Davranışlarının Gözlemlenmesi, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, 2000. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Dersin Yönetimi ve Sınıf Kontrolü | http: // www. yok.gov.tr http:// yayim.meb.gov.tr Selçuk (Z.) : Okul Deneyimi ve Uygulama- Öğretmen ve Öğrenci Davranışlarının Gözlemlenmesi, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, 2000. | |
8 | Ara Sınav | okuma | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
9 | Değerlendirme ve kayıt tutma | http: // www. yok.gov.tr http:// yayim.meb.gov.tr Selçuk (Z.) : Okul Deneyimi ve Uygulama- Öğretmen ve Öğrenci Davranışlarının Gözlemlenmesi, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, 2000. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
10 | Okul yöneticilerinin sorumlulukları | http: // www. yok.gov.tr http:// yayim.meb.gov.tr Selçuk (Z.) : Okul Deneyimi ve Uygulama- Öğretmen ve Öğrenci Davranışlarının Gözlemlenmesi, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, 2000. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Okul kuralları | http: // www. yok.gov.tr http:// yayim.meb.gov.tr | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Test hazırlama ve uygulama | http: // www. yok.gov.tr http:// yayim.meb.gov.tr Selçuk (Z.) : Okul Deneyimi ve Uygulama- Öğretmen ve Öğrenci Davranışlarının Gözlemlenmesi, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, 2000. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Uygulanan testin analiz edilmesi | http: // www. yok.gov.tr http:// yayim.meb.gov.tr Selçuk (Z.) : Okul Deneyimi ve Uygulama- Öğretmen ve Öğrenci Davranışlarının Gözlemlenmesi, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, 2000. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
14 | Okul-çevre ilişkisi | http: // www. yok.gov.tr http:// yayim.meb.gov.tr Selçuk (Z.) : Okul Deneyimi ve Uygulama- Öğretmen ve Öğrenci Davranışlarının Gözlemlenmesi, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, 2000. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Okul deneyimi çalışmalarının değerlendirilmesi | http: // www. yok.gov.tr http:// yayim.meb.gov.tr Selçuk (Z.) : Okul Deneyimi ve Uygulama- Öğretmen ve Öğrenci Davranışlarının Gözlemlenmesi, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, 2000. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | http: // www. yok.gov.tr http:// yayim.meb.gov.tr Selçuk (Z.) : Okul Deneyimi ve Uygulama- Öğretmen ve Öğrenci Davranışlarının Gözlemlenmesi, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım, 2000. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 24 | 24 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 64 | 64 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 242 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9,68 | ||
AKTS | 10 AKTS |