SOSS402 Sosyal Bilgiler Öğretiminde Materyal Tasarımı

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SOSS402
Ad Sosyal Bilgiler Öğretiminde Materyal Tasarımı
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NEVAL AKÇA BERK
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi NEVAL AKÇA BERK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Eğitim teknolojisinin önemini kavrama, eğitim teknolojisini öğrenme ve öğretme yöntemleri ile uygulayabilme, eğitim teknolojisini anlayabilme, bilişim teknolojilerinin etkilerini kavrayabilme, ülkemizdeki ve dünyadaki uygulamalardan haberdar olma.

Dersin İçeriği

Öğretim analizi, amaçların sınıflandırılması, amaç analizi, öğrenen analizi, içeriği planlama, alıştırmaları ve geribildirimi planlama, değerlendirmeyi planlama, iki boyutlu görsel öğrenme-öğretme araçları, klasik eğitim teknolojileri, modern eğitim teknolojileri, öğretim materyali seçim prosedürü, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme yönetimleri, alanla ilgili geliştirilen materyaller, görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyallerin geliştirilmesi, öğretim materyallerinin ders ortamında kullanım örnekleri.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sosyal bilgiler dersine yönelik öğretim materyali hazırlama sürecini açıklayabilecektir.
ÖÇ02 Sosyal Bilgiler dersine yönelik öğretim materyali tasarlayabilecektir.
ÖÇ03 sosyal bilgiler dersine yönelik farklı öğretim materyallerini değerlendirebilecektir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitimin bilimsel temellerini tanır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye değer verir
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Program tanıtımı ve dersle ilgili kuralların belirlenmesi ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Materyal geliştirmeye ilişkin temel kavramlar ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Sosyal bilgiler dersine yönelik öğretim teknolojileri ve kullanım amaçları ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sosyal bilgiler dersine yönelik öğretim teknolojileri ve kullanım amaçları ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
6 Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Öğretim Materyallerinin Seçimi, Tasarımı ve Hazırlanması ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav
9 Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Öğretim Materyallerinin Seçimi, Tasarımı ve Hazırlanması ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Öğretim Materyallerinin Seçimi, Tasarımı ve Hazırlanması ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Öğretim Materyallerinin Seçimi, Tasarımı ve Hazırlanması ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Hazırlanan materyallerin değerlendirilmesi hazırlanan kriterlere göre oluşturulan check point listesine göre materyallerin sunumu ve kontrol edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Hazırlanan materyallerin değerlendirilmesi hazırlanan kriterlere göre oluşturulan check point listesine göre materyallerin sunumu ve kontrol edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Hazırlanan materyallerin değerlendirilmesi hazırlanan kriterlere göre oluşturulan check point listesine göre materyallerin sunumu ve kontrol edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Hazırlanan materyallerin değerlendirilmesi hazırlanan kriterlere göre oluşturulan check point listesine göre materyallerin sunumu ve kontrol edilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları
17 Yarıyıl Sonu Sınavları


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:07