Genel Bilgi
| Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
| RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | EFMZ424 |
| Ad | Öğretmenlik Uygulaması II |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-6 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 10 AKTS |
| Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Uygulamalı Ders |
| Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. FEHMİ KANALMAZ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; resim-iş eğitimi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği ile ilgili deneyimlerini artırmak, programda öğrendiklerini uygulama fırsatı sunmak.
Dersin İçeriği
Bu ders, alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapmayı içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Okul Deneyimi I II
Notlar
Öğretmenlik Uygulaması Ve Ders Planları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Öğretmen adayı, dersin amaçlarına bağlı olarak etkili öğretim ve öğrenci faaliyetine uygun bir öğretim ders planı hazırlar. |
| ÖÇ02 | Öğretmen adayı, eğitim programında yer alan kazanımlara uygun öğrenme ortamları düzenler. |
| ÖÇ03 | Öğretmen adayı, alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapar. |
| ÖÇ04 | Öğretmen adayı, sınıf içinde istenmeyen davranışları önleme ve baş etme yollarını fark eder |
| ÖÇ05 | Öğretmen adayı alana özgü etkinlik ve materyal geliştirir. |
| ÖÇ06 | Öğretmen adayı, öğretim planına uygun olarak teknolojik araçları (bilgisayar, tablet, internet vb.) etkin bir şekilde kullanır. |
| ÖÇ07 | Öğretmen adayı öğretim planını etkili bir şekilde uygular. |
| ÖÇ08 | Öğretmen adayı öğretim sürecinde ses tonunu ve beden dilini etkili bir şekilde kullanır. |
| ÖÇ09 | Öğretmen adayı öğrencileri değerlendirmek için uygun ölçme araçları hazırlar. |
| ÖÇ10 | Öğretmen adayı, uygun teknikleri kullanarak öğretimi değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | 2 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. | 5 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. | 5 |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 3 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. | 3 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. | 4 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. | 5 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 5 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 5 |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | 3 |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 5 |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | 3 |
| PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. | 5 |
| PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. | 5 |
| PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. | 3 |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. | 1 |
| PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. | 3 |
| PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. | 5 |
| PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Dönem planı ve yapılacak çalışmalar hakkında açıklamaların yapılması | Bilgilendirme toplantıları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
| 2 | Okul müdürü ve öğretmenle tanışma, dönem planı ve haftalık ders programını hazırlama | Okuldaki rehber öğretmen ve okul yöneticileriyle görüşme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
| 3 | Okulun işleyişi ve evraklar hakkında bilgi edinme | Araştırma, E-okul, MEBBİS sistemini tanıma, okuldaki rehber öğretmen ile görüşme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
| 4 | Yıllık plan, günlük planın edinilmesi; Uygulama yapılacak dersler için ünite planının hazırlanması | Dosyadaki bilgiler, okuldaki rehber öğretmen ile görüşme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 5 | Ders işleme sürecini izleme ve öğretim becerisi kazanma | Dosyadaki bilgiler, okuldaki rehber öğretmen ile görüşme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 6 | Günlük ders planının hazırlanması | Okuldaki rehber öğretmen ve akademisyen ile görüşme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
| 7 | Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi | Haftalık ders planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 8 | Ara Sınav | Genel tekrar ve dönüt verme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
| 9 | Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi | Haftalık ders planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 10 | Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi | Haftalık ders planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 11 | Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi | Haftalık ders planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 12 | Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi | Haftalık ders planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 13 | Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi | Haftalık ders planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 14 | Günlük ders planının hazırlanması ve ders planının işlenmesi | Haftalık ders planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
| 15 | Öğretmenlik uygulaması dosyasının düzenlenmesi, teslim edilmesi ve uygulama okulunun onayının yapılması | Okuldaki rehber öğretmen ile görüşme ve dosyanın tamamlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretmenlik uygulaması dosyasının değerlendirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretmenlik uygulaması dosyasının değerlendirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 24 | 24 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 64 | 64 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 242 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9,68 | ||
| AKTS | 10 AKTS | ||