Genel Bilgi
Kod | IHS311 |
Ad | Öğretim Teknolojileri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Aslıhan ATİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Aslıhan ATİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Aslıhan ATİK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. Aslıhan ATİK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, eğitim-öğretim ve öğrenme ile ilgili temel kavramların kazandırılmasını sağlamak, bir eğitim kurumu olarak okulun işlevlerini, eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik ve ekonomik temellerini, diğer bilimlerle ilişkisini açıklamaktır. Bu derste ayrıca Türk Milli Eğitiminin genel yapısı, amacı, ilkeleri, ilgili yasaları ile öğretmenlik mesleğinin özelliklerinin açıklanarak öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Eğitim-Öğretim ve Öğrenme kavramlarını tanımlama, Eğitimin alt türlerini ve bu türler arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklama, Eğitim Kurumlarının açık ve gizli işlevlerini açıklama, Eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik ve ekonomik temellerini açıklama, Eğitimin diğer bilimlerle ilişkisini kurma, Eğitim felsefesi akımlarını sınıflama, bu akımların genel felsefelerle ilişkisini belirtme Türk Milli Eğitiminin temel ilkelerini sıralayarak her birini açıklama, Milli Eğitimle ilgili temel yasaları tanımlama, Öğretmenlik mesleğinin ve iyi bir öğretmenin niteliklerini açıklama Türk Milli Eğimiyle ilgili tarihi olguları listeleme ve her birini kısaca açıklama, Eğitimde kullanılan bilimsel araştırma yöntemlerini sınıflayarak açıklama.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Din Öğretiminde Teknoloji ve Materyal Geliştirme, Nobel Bilimsel Eserler, Ankara, 2022.
Notlar
Din Öğretiminde Yöntemler, Nobel Yayınları, Ankara, 2020. Çocukluk Dönemi Din Eğitimi, Nobel Yayınları, 2017. Müslüman Çocukların Allah Anlayışlarının Gelişimi ve Eğitimi, İlmi Yayınları, Niğde, 2022.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Teknoloji ve öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimini ve kuramsal temellerini açıklar. |
ÖÇ02 | Öğretim teknolojileri ve öğrenme-öğretme ortamlarındaki iletişim süreci arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ03 | Öğretim materyalleri tasarlama sürecini açıklar. |
ÖÇ04 | Öğretim ortamlarında kullanılan araç-gereçleri özelliklerine göre açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İslam Dininin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.- 1 | Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.-2 | Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.-3 | Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.-4 | Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.-5 | Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.-6 | Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.-7 | Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.-8 | Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.-9 | Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.-10 | Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-12 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.-11 | Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-13 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.-12 | Ders kitabı ile gerekli çalışmalar-14 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav-A | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav-B | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |