BBP303 Genel Bağcılık

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BBP303
Ad Genel Bağcılık
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SERPİL TANGOLAR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SERPİL TANGOLAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi SEVİL CANTÜRK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bağcılığın Türkiye ve Dünyadaki yeri, önemi ve üzümün yetiştirildiği bölgeler ile asmanın sistematiği ve organlarını öğretmektir.

Dersin İçeriği

Bağcılığın tarihçesi ve coğrafik dağılımı, dünyada bağcılığın yapıldığı ülkeler, dünya üzüm üretimi ve ticareti, Türkiye üzüm yetiştirme bölgeleri, asma sistematiği, Asma türleri ve yayılış alanları. Üzümlerin ticari sınıflandırılması, asmanın morfolojisi ve anatomisi, asmanın yıllık döngüsü ve büyüme ile ilgili olaylar verilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Uzun, İ., 2004. Bağcılık. Hasad Yayıncılık Ltd. Şti. 156 s. Ağaoğlu, Y.S., 1999. Bilimsel ve Uygulamalı BAĞCILIK (Asma Biyolojisi) . Kavaklıdere Eğitim Yayınları, No: 1. 205 s. Çelik, H., Ağaoğlu, Y.S., Fidan, Y., Marasalı, B., Söylemezoğlu, G., 1998. Genel Bağcılık. Sunfidan A.Ş. Mesleki Kitaplar Serisi: 1, Ankara. 253s Çelik, S., 1998. Bağcılık (Ampeloloji). Trakya Üniv. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü, Anadolu Matbaa Ambalaj San. ve Tic. Ltd. Şti. 426 s. Fidan, Y., 1985. Özel Bağcılık. Ankara Üniv. Ziraat Fak. Yay. No: 930, Ders Kitabı No: 265, Ankara Üniv. Basımevi, Ankara, 401 s. Weaver, R. J. 1976. Grape Growing. John Wiley and Sons Interscience Publ. New York. 371 p.

Notlar

Çelik, H., Ağaoğlu, Y.S., Fidan, Y., Marasalı, B., Söylemezoğlu, G., 1998. Genel Bağcılık. Sunfidan A.Ş. Mesleki Kitaplar Serisi: 1, Ankara. 253s


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bağcılığın Türkiye ve Dünyadaki önemini açıklar.
ÖÇ02 Türkiye ve Dünya bağcılığında kullanılan çeşitleri tanır.
ÖÇ03 Asma türlerinin ve çeşitlerinin ticari kullanım şeklini açıklar.
ÖÇ04 Asmanın yıllık yaşam döngüsünü izler.
ÖÇ05 Asmanın yetiştirildiği iklim ve toprak koşullarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bağcılığın tarihçesi, asmanın coğrafik dağılımı, bağ alanında mevsimsel kültürel uygulamaların gösterilmesi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Dünyada bağcılığın yapıldığı ülkeler, dünya üzüm üretimi ve ticareti, bağ alanında mevsimsel kültürel uygulamaların gösterilmesi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Türkiye Bağcılığı, Türkiye bağ alanı ve üzüm üretiminin bölgelere göre dağılımı, bağ alanında mevsimsel konuların gösterilmesi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Bağcılık alanında çalışan kuruluşlar, üzümün besin değeri, bağ alanında mevsimsel konuların gösterilmesi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Asmanın sistematikteki yeri, Vitis cinsinin özellikleri, Euvitis ve Muscadinia alt cinsleri, bağ alanında mevsimsel konuların gösterilmesi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Asma türleri ve yayılış alanları, Amerika, Asya ve Avrupa türleri, türlerden örnekler gösterilmesi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Üzümlerin ticari sınıflandırılması, sofralık üzümler, üzüm çeşitlerinden örneklerin gösterilmesi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ara sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Şaraplık, şıralık üzümler, kurutmalık üzümler, üzüm çeşitlerinden örneklerin gösterilmesi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Asmanın morfolojisi ve anatomisi, kök sistemi, gövde ve kollar, bir yıllık dallar, gözler ve tomurcuklar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Yaz sürgünü, yapraklar, salkımlar, taneler ve özellikleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Asmanın yıllık büyüme döngüsü, bağ alanında mevsimsel konuların gösterilmesi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Üzüm yetiştiriciliğini etkileyen iklim faktörleri (Sıcaklık, güneşlenme, yağmur, dolu, oransal nem, rüzgar) Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Asma yetiştiriciliğini etkileyen, toprak koşulları Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Toprak tipi, derinliği, taban suyu yüksekliği, reaksiyonu, tuzluluğu, kireçliliği, vb. Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.04.2023 03:31