BBP407 Serin İklim Sebzeleri

3 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BBP407
Ad Serin İklim Sebzeleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Bekir Bülent ARPACI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Serin iklim sebzelerinin tanıtılması ve yetiştiriciliğinin öğretilmesi

Dersin İçeriği

Serin iklim isteyen ülkemiz ve dünya sebzeciliğinde ekonomik olarak yetiştiriciliği en yaygın yapılan Amaryllidaceae, Apiaceae, Brassicaceae, Chenopodiaceae, Compositae familyaları sebzelerinden soğan, sarımsak, pırasa, havuç, lahana, karnabahar, brokoli, turp, ıspanak, havuç, marul vb türleri incelenmektedir. Her türde, dünyada ve ülkemizdeki üretim alanları ve miktarları, kullanılan çeşitler, bitkinin botanik yapısı, ekolojik istekleri, çoğunlukla açıkta yetiştirme teknikleri, bakım işlemleri ile hastalık ve zararlıları tanıtılması ve mücadele yöntemleri anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Sebze Yetiştiriciliği Cilt 2, Atilla GÜNAY 2. Genel ve Özel Sebzecilik, İsmail GÜVENÇ, Nobel Yayıncılık

Notlar

Producing of Vegetables Crops, George W. Ware and J.P. McCollum, The Interstate Printers


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Serin iklim isteyen kışlık sebzeleri bitkisel özellikleri ve ekolojik istekleri bakımından tanır, bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Serin iklim sebzelerinin yetiştiriciliğini bilir, sebzelerin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanmasını öğrenir
ÖÇ03 Serin iklim sebzeleri bahçesi kurar ve işletir
ÖÇ04 Serin iklim sebzelerinin besin içeriklerini öğrenir ve ekonomik değerlerini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Soğanın botanik özellikleri ve ekolojik istekleri (sıcaklık, ışık, nem, su, toprak) Ders notları ve kaynak kitaplardan ilgili konuların okunarak derse gelinmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
2 Soğan sebzesinin yetiştirme teknikleri Ders notları, sunuşlar, ilgili makale ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
3 Pırasanın botanik özellikleri ve ekolojik istekleri (sıcaklık, ışık, nem, su, toprak) ve yetiştirme teknikleri Ders notları, sunuşlar, ilgili makale ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
4 Sarımsağın botanik özellikleri ve ekolojik istekleri (sıcaklık, ışık, nem, toprak, su), yetiştirme teknikleri Ders notları, sunuşlar, ilgili makale ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Beyaz baş lahana, kırmızı lahana ve Brüksel lahanasının botanik özellikleri ve ekolojik istekleri (sıcaklık, ışık, nem, toprak, su) ve lahanaların yetiştirme teknikleri Ders notları, sunuşlar, ilgili makale ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Karnabahar ve brokkolinin botanik özellikleri ve ekolojik istekleri (sıcaklık, ışık, nem, toprak, su) ve karnabahar ve brokoli yetiştirme teknikleri Ders notları, sunuşlar, ilgili makale ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
7 Alabaş, şalgan ve turpun botanik özellikleri ve ekolojik istekleri (sıcaklık, ışık, nem, toprak, su) ve alabaş, karnabahar ve turpun yetiştirme teknikleri Ders notları, sunuşlar, ilgili makale ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Havuç sebzesinin botanik özellikleri ve ekolojik istekleri (sıcaklık, ışık, nem, toprak, su) Ders notları, sunuşlar, ilgili makale ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
10 Havuç sebzesinin yetiştirme teknikleri Ders notları, sunuşlar, ilgili makale ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
11 Enginarın botanik özellikleri ve ekolojik istekleri (sıcaklık, ışık, nem, toprak, su) ve enginar yetiştirme teknikleri Ders notları, sunuşlar, ilgili makale ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
12 Marulların botanik özellikleri ve ekolojik istekleri (sıcaklık, ışık, nem, toprak, su) Ders notları, sunuşlar, ilgili makale ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Marul sebzelerinin yetiştirme teknikleri Ders notları, sunuşlar, ilgili makale ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
14 spanak sebzesinin botanik özellikleri ve ekolojik istekleri (sıcaklık, ışık, nem, toprak, su) ve ıspanak yetiştirme teknikleri Ders notları, sunuşlar, ilgili makale ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Maydanoz sebzesinin botanik özellikleri ve ekolojik istekleri (sıcaklık, ışık, nem, toprak, su) ve maydanoz yetiştirme teknikleri Ders notları, sunuşlar, ilgili makale ve kitapların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.11.2022 10:05