BBP406 Sert Çekirdekli Meyveler

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BBP406
Ad Sert Çekirdekli Meyveler
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ALİ KÜDEN
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Mehmet Ali SARIDAŞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Türkiyede ve Dünyada yetiştiriciliği yapılan şeftali, nektarin, kayısı, kiraz, vişne ve erik gibi sert çekirdekli meyve türlerini genel olarak tanıtmak, güncel çeşit, anaçlar ve sert çekirdekli meyve türlerinin yetiştiriciliği hakkında öğrencilere temel bilgiler vermektir.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında, şeftali, nektarin, kaysı, kiraz, vişne ve erik türlerinin yetiştiriciliğinin gerekliliği, beslenme ve ekonomik yönden önemi, dikim, sulama, gübreleme, budama gibi kültürel işlemler anlatılmaktadır. Bu türlere ait çeşitler ve çeşit özellikleri değerlendirilmekte verim ve kaliteye etki eden etmenler ve bu etmenlerin düzenlenmesi açıklanmaktadır. Ayrıca bu tür ve türlere ait çeşitlerin döllenme biyolojileri, hastalık ve zararlılara karşı önlemler de ders kapsamında incelenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Internet-based academic publications

Notlar

Internet-based academic publications


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sert çekirdekli meyve türlerinin bilinmesi
ÖÇ02 Sert çekirdekli meyvelerin üretim ve ihracat durumlarının bilinmesi
ÖÇ03 Sert çekirdekli meyvelerde kullanılan anaçlar, budama sistemleri ve çeşitlere göre ekolojik koşulların bilinmesi
ÖÇ04 Sert çekirdekli meyve türleri ile bahçe kurulması konusunda yeterli bilgiye sahip olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 1
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sert çekirdekli meyveleri tanıtımı, şeftalinin sistematiği,dünyada ve Türkiye'deki yetiştiriciliği1 Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Şeftali ve nektarin yetiştiriciliği, ıslah amaçları, çeşitler ve döllenme biyolojileri, iklim ve toprak istekleri2 Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Şeftalilerde kültürel işlemler, çoğaltması ve anaçları, bahçe tesisi, bakımı, meyve derimi ve muhafazası3 Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Arazi uygulaması4 Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Kayısının sistematiği,dünyada ve Türkiye'deki yetiştiriciliği, ekonomik önemi5 Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Kayısı yetiştiriciliği, ıslah amaçları, çeşitler ve döllenme biyolojileri, iklim ve toprak istekleri6 Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Kayısılarda kültürel işlemler, çoğaltması ve anaçları, bahçe tesisi, bakımı, meyve derimi ve muhafazası7 Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Kirazın ve vişnenin sistematiği,dünyada ve Türkiye'deki yetiştiriciliği, ekonomik önemi9 Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Kiraz ve vişne yetiştiriciliği, ıslah amaçları, çeşitler ve döllenme biyolojileri, iklim ve toprak istekleri10 Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Kirazlarda kültürel işlemler, çoğaltması ve anaçları, bahçe tesisi, bakımı, meyve derimi ve muhafazası11 Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Arazi Uygulaması12 Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Eriğin sistematiği,dünyada ve Türkiye'deki yetiştiriciliği, ekonomik önemi.13 Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Erik yetiştiriciliği, ıslah amaçları, çeşitler ve döllenme biyolojileri, iklim ve toprak istekleri.14 Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Eriklerde kültürel işlemler, çoğaltması ve anaçları, bahçe tesisi, bakımı, meyve derimi ve muhafazası15 Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.11.2022 08:47