BBP412 Subtropik Meyveler 2

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BBP412
Ad Subtropik Meyveler 2
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BİLGE YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. BİLGE YILMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. TURGUT YEŞİLOĞLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Trabzon hurması, avokado, kivi ve pikan türlerinin tarihçesi, anavatanı ve coğrafik dağılımları, dünyadaki ve ülkemizdeki üretim ve ihracat değerleri, yetiştirme bölgeleri, sistematiği, bu türlerin morfoloji, biyolojik ve fizyolojisi, önemli çeşitleri, ekolojik istekleri, anaçları ve türlere özgü modern yetiştirme teknikleri, açıkta ve serada fidan yetiştirme teknikleri ile bahçe tesisi için planlama, kültürel uygulamalar konularını öğrenir.

Dersin İçeriği

Trabzon hurması, avokado, kivi ve pikan türlerinin tarihçesi, anavatanı ve coğrafik dağılımları, dünyadaki ve ülkemizdeki üretim ve ihracat değerleri, yetiştirme bölgeleri, sistematiği, bu türlerin morfoloji, biyolojik ve fizyolojisi, önemli çeşitleri, ekolojik istekleri, anaçları ve türlere özgü modern yetiştirme teknikleri, açıkta ve serada fidan yetiştirme teknikleri, bahçe tesisi ve kültürel uygulamalar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Kitagawa, H., Glucina, P.G. 1984. Persimmon culture in New Zealand. New Zealand Department of Scientific and no:159.Science Wellington, New Zealand, 74 pp. ınformation Publishing centre, 2. Kiwifruit Science and Management I.J. Warrington and G.C. Weston 3. Citrus F.S. Davies and L.G. Albrigo 4. Tuzcu, Ö, Yıldırım, B. 2000. Trabzon hurması (Diospyros kaki L.) ve yetiştiriciliği. Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırmalar Kurumu, Türkiye. 5. Pecan: America's Native Nut Tree Lenny Wells (Ed) 6. The Avocado Botany, Production and Uses B. Schaffer, B.N. Walstenhalme, A.W. Whiley (Ed.) CABI Publishing

Notlar

1. Citrus nurseries and planting techniques B. Aubert, G. Vullin 2. Avokado AKİB yayınları 3. Onur, C. 1990. Trabzon Hurması. Derim, 7(1): 4 - 47. 4. Genetic Diversity and Breeding of Persimmon, 2017. T.Yesiloglu, B.Cimen, M. Incesu, B. Yilmaz 5. Tuzcu, Ö, Yıldırım, B. 2000. Pikan (Carya illinoensis) ve yetiştiriciliği. Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırmalar Kurumu, Türkiye. 6. Kiwifruit Growing and Handling Janine K. Hasey (ed), University of California Agriculture and Natural Resources


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Trabzon hurması, kivi, pikan ve avokadonun dünya ve Türkiye'deki ekonomik önemini ve yetiştirilme bölgelerini açıklar.
ÖÇ02 Trabzon hurması, kivi, pikan ve avokadonun ekolojik isteklerini açıklar.
ÖÇ03 Trabzon hurması, kivi, pikan ve avokadoda fidancılık tekniklerini yapabilir.
ÖÇ04 Trabzon hurması, kivi, pikan ve avokadonun dünya ve Türkiyede kullanılan anaçlarını ve özelliklerini tartışır.
ÖÇ05 Trabzon hurması, kivi, pikan ve avokadoda bahçe tesisi ve yıllık bakım işlemlerini (budama, gübreleme, sulama, vs) yapabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Bahçe Bitkileri) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkilerinde meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği, ıslahı ve ürün muhafazası ile ilgili problemleri tanımlama ve çözme becerisi, bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinde açıkta ve örtüaltında meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştiriciliği için gerekli koşulları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin ıslahı, yeni çeşit geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (tohum, fide, fidan) üretme becerisi, bireysel ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bahçe Bitkileri alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, Bahçe Bitkileri alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerine uygun davranma, Bahçe Bitkileri alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bahçe Bitkileri alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bahçe Bitkileri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bahçe Bitkileri alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bahçe Bitkileri çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Trabzon Hurmasının Besin değeri ve tüketim şekli Dünyada ve Türkiyede ekonomik önemi - Türkiyede yetiştirilme olanakları - Anavatanı Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Trabzon Hurmasının; - Morfoloji ve biyolojisi - Bazı önemli Trabzon hurması çeşitleri - Ekolojik istekleri Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Trabzon Hurmasında; - Dünyada ve Türkiyede kullanılan anaçlar ve özellikleri - Çoğaltma yöntemleri - Bahçe kurulması ve dikim sistemleri - Yıllık Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Pikanın; - Besin değeri ve tüketim şekli - Dünyada ve Türkiyede ekonomik önemi - Türkiyede yetiştirilme olanakları - Anavatanı ve sistematikte Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Pikanın; - Morfoloji ve biyolojisi - Bazı önemli pikan çeşitleri - Ekolojik istekleri Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Pikanlarda; - Dünyada ve Türkiyede Kullanılan Anaçlar ve Özellikleri - Çoğaltma yöntemleri - Bahçe kurulması ve dikim sistemleri - Yıllık bakım işlemleri Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Avokadonun anavatanı ve taksonomisi Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Avokadonun; - Besin değeri ve tüketim şekli, - Dünyada ve Türkiyede ekonomik önemi Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Avokadonun Türkiye'de yetiştirilme olanakları ve uygun çeşitler Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11 Avokadolarda; - Kullanılan tohum ve klonal anaçlar - Dünyada ve Türkiyede kullanılan anaçlar ve özellikleri - Çoğaltma yöntemleri Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12 Avokadolarda - Bahçe kurulması ve dikim sistemleri - Yıllık Bakım İşlemleri Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 Kivinin - Besin değeri ve tüketim şekli - Dünyada ve Türkiyede ekonomik önemi - Türkiyede yetiştirilme olanakları - Anavatanı ve sistematiği Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14 Kivinin; - Morfoloji ve biyolojisi - Bazı önemli kivi çeşitleri - Ekolojik istekleri Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Kivilerde; - Çoğaltma yöntemleri - Bahçe kurulması ve dikim sistemleri - Yıllık bakım işlemleri Subtropik Meyveler II ders notları ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konuların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 01:21