Genel Bilgi
Kod | TMT315 |
Ad | Toprak İşleme Makinaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZELİHA BEREKET BARUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ZELİHA BEREKET BARUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sürdürülebilir tarımın tanımı, amaçları, Dünyadaki yeri ve gelişimi, Sürdürülebilir tarımın ilkeleri, Sürdürülebilir tarım sistemleri, Sürdürülebilir tarımda toprak işleme, ve ekim ve bakım işlemlerinin mekanizasyonunu öğretmek ve Sürdürülebilir tarıma uygun işletme örnekleri vermek
Dersin İçeriği
Toprak işleme tanımı, Toprak işleme yöntemleri, Toprak işleme makinaları ve çalışma ilkeleri.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Araştırma için Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi ve e-veri tabanlı online kütüphanelerden faydalanacaktır.
Notlar
1. Sessiz A., Eliçin, A.K., Turgut, M.M. Ve Pekitkan, F.G., 2020. Tarım Makinaları Esasları, Nobel Kitabevi, Ankara ISBN: 978-625-406-658-0 2. Öztekin, S., Barut, Z.B., Bozdoğan, A.M., Bayat, A., Özcan, M.T., Güzel, E., İnce, A. ve Yıldız, Y., 2006. Tarım Makinaları 2, Nobel Kitabevi, Adana ISBN: 975-8561-65-0
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toprak işleme ile ilgili temel kavramları öğrenir |
ÖÇ02 | Toprak işleme makinalarının çalışma ilkelerini ve kullanım amaçlarını bilir. |
ÖÇ03 | Toprak işleme kaynaklı çevre ve toprağın bozunumuna ilişkin sorunları bilir ve toprağın korunmasına yönelik uygun çözüm önerileri geliştir |
ÖÇ04 | Toprak işleme aletlerinin iş verimleri ve güç gereksinimlerini bilir |
ÖÇ05 | Toprak işleme aletlerinin dizayn parametreleri ve iş güvenliği/emniyet önlemlerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme bilgisi kazanır. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme bilgisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama bilgisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama bilgisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama bilgisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve içeriği konusunda bilgiler ve toprağın yapısı ve toprağın fiziksel özelliklerine ilişkin bazı tanımlar | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Toprak işlemenin tanımı, amaçları ve yöntemleri, Toprak işlemenin çevreye ve toprağa etkileri, Toprak işleme aletlerinin sınıflandırılması | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Pulluklar, çalışma ilkeleri ve sürüm tekniği | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Pulluklara etki eden kuvvetlerin analizi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Dipkazan, lister, toprak burgusu, parçaları ve çalışma ilkeleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Dipkazan ve Pullukların arazi uygulaması | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tırmıklar, parçaları, çalışma ilkeleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tırmıklara etki eden kuvvetlerin analizi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Kültivatörler, parçaları, çalışma ilkeleri ve etki eden kuvvetlerin analizi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Döner toprak işleme aletleri, parçaları, çalışma ilkeleri ve etki eden kuvvetlerin analizi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Tırmık, Kültivatör ve Freze arazi uygulaması | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Merdane, tapan, alet/makina kombinasyonları ve çalışma ilkeleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Toprak işleme makinalarında iş güvenliği, emniyet düzenleri, ayar ve bakım | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Toprak işleme aletlerine ilişkin problemler ve çözüm örnekleri | Ders notundaki ilgili makinalar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |