Genel Bilgi
Kod | TMT330 |
Ad | Hasat ve Harman Makinaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMİN GÜZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AHMET İNCE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin ürün ile makina arasındaki ilişkileri bilmek ve ürünün özelliklerine uygun makina seçimini yapmalarını sağlamak
Dersin İçeriği
Hasat ve harmanlamanın tarihsel gelişimi ve tarımsal üretimde kullanılan hasat ve harmanlama makinalarının kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin Ön Koşulu
Hayır
Kaynaklar
1- Hasat harman makinaları. Prof.Dr. Emin Güzel. Ç.Ü. Ziraat fakültesi yayınları 2-Agricultural Machines. Klenin ve ark. A.A Balkema/Roterdam 3- Engineering principles of Agricultural machinery. Srivastiva ve ark. ASEA Textbook.
Notlar
Ders sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hasat ve harmanlamanın tarihcesini bilir |
ÖÇ02 | Bitkinin fiziksel ve mekanik özelliklerini öğrenir |
ÖÇ03 | Bitkinin özelliklerine uygun makina seçimini öğrenir |
ÖÇ04 | Tane kayıplarını azaltmanın önemini kavrar |
ÖÇ05 | Tarımsal üretimde kullanılan makina ve aletleri bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme bilgisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme bilgisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama bilgisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama bilgisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama bilgisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders kitabı ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Tarihsel gelişimi | Ders kitabı ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Bitkisel Materyal ve bıçakla kesme | Ders kitabı ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Kesme ve biçme ilkeleri | Ders kitabı ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Tahıl hasadı | Ders kitabı ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Biçerdöverler | Ders kitabı ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Biçerdöverlerde biçme üniteleri | Ders kitabı ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ders kitabı ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Biçme makinalarının kullanıldığı yerler | Ders kitabı ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Mısır hasadı | Ders kitabı ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Ayçiçeği hasadı | Ders kitabı ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Soya hasadı | Ders kitabı ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Yerfıstığı hasadı | Ders kitabı ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Pamuk hasadı | Ders kitabı ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Meyve ve sebzelerin mekanik hasadı | Ders kitabı ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |