Genel Bilgi
Kod | TMT435 |
Ad | Tarımda İnsansız Hava Aracı Teknolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ MUSA BOZDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ALİ MUSA BOZDOĞAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İHA lar ve Tarım 4.0 arasındaki ilişkiyi bilir. Tarım alanların görüntülenmesinde kullanılan kameraları tanır. Görüntü işleme yöntemlerini tanır. İHA larla ilgili Yasaları-Yönetmelikleri bilir. Meterorolojik faktörleri bilir.
Dersin İçeriği
İnsansız Hava Aracı (İHA) tanımı, sınıflanması, bileşenleri. İHA'ların tarımda kullanımı.İHA larla Görüntüleme ve İşleme Yöntemleri. Tarım 4.0 ve İHA ilişkileri. Yasalar-Yönetmelikler. Meteorolojik Faktörler.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Ders notları. UAV in Agriculture, FAO.
Notlar
www.shgm.gov.tr
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımsal Alanlarda Teknoloji Kullanımı ve Tarım 4.0 ı bilir. |
ÖÇ02 | Tarımda Kullanılan Hava Araçlarını (Uçak, Helikopter, Balon, İnsansız Hava Aracı) tanır. |
ÖÇ03 | İHA Uçuşlarında Meteorolojik Faktörleri bilir. |
ÖÇ04 | İHA Uçuşlarıyla İlgili Yasalar-Yönetmelikleri tanır. |
ÖÇ05 | İHAlarda Kullanılan Kameralar ve Özelliklerini bilir. |
ÖÇ06 | İHAlarla elde edilen görüntülerin işleme yöntemlerini bilir. |
ÖÇ07 | Tarımda Afet Risk Yönetiminde İHA Kullanımını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme bilgisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme bilgisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama bilgisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama bilgisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarımsal Alanlarda Teknoloji Kullanımı ve Tarım 4.0 | Konuyla ilgili ders notları ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tarımda Kullanılan Hava Araçları (Uçak, Helikopter, Balon). | Konuyla ilgili ders notları ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tarımda Kullanılan Hava Araçları (İnsansız Hava Araçları-İHA). | Konuyla ilgili ders notları ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İHAların Sınıflandırılması ve Yapısal Organları | Konuyla ilgili ders notları ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İHAların Perormans Özellikleri ve Seçim Kriterleri. | Konuyla ilgili ders notları ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İHA Uçuşlarında Meteorolojik Faktörler. | Konuyla ilgili ders notları ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İHA Uçuşlarıyla İlgili Yasalar-Yönetmelikler. | Konuyla ilgili ders notları ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konuyla ilgili ders notları ve internet sitelerine çalışma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İHAlarda Kullanılan Kameralar ve Özellikleri | Konuyla ilgili ders notları ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Tarımsal Alanlarda Kullanılan İHAlarla Görüntüleme | Konuyla ilgili ders notları ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İHAlarla elde edilen Görüntüleri İşleme Yöntemleri. | Konuyla ilgili ders notları ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İHAlarla Pestisit, Gübre ve Tohum Uygulamaları. | Konuyla ilgili ders notları ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Tarımda Afet Risk Yönetiminde İHA Kullanımı. | Konuyla ilgili ders notları ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Tarımda IoT (Nesnelerin internet)- Yapay Zeka - İHA İlişkileri ve Uygulamaları. | Konuyla ilgili ders notları ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | İHAların Tarımda Uygulama Örnekleri. | Konuyla ilgili ders notları ve internet sitelerine çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili ders notları ve internet sitelerine çalışma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili ders notları ve internet sitelerine çalışma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |