Genel Bilgi
Kod | TMT421 |
Ad | Yaş Sebze Meyve Sınıflandırma Teknolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KUBİLAY KAZIM VURSAVUŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. KUBİLAY KAZIM VURSAVUŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sınıflandırma sistemleri ve yeni teknolojiler hakkında bilgi kazandırma, paketleme tesislerinde kullanılan sınıflandırma yöntemlerini açıklama, sınıflandırma sistemlerinin tasarımında tarımsal ürünlerin mekanik özellik etkisini araştırma
Dersin İçeriği
Tarımsal ürünleri sınıflandırma yöntemleri, uygulamada kullanılan sınıflandırma makinaları ve sistemleri, yeni sınıflandırma teknolojileri ve kulanım alanları, meyve paketleme tesisleri ve işlem akışı, paketleme tesislerinde kullanılan sınıflandırma sistemleri ve özellikleri, elastiste teorisi ve hertz teori, sınıflandırma sistemlerinin tasarımında kullanım olanakları, paketleme tesislerinde mekanik zedelenme oluşumu ve azaltma yolları, sönümleyici sistemlerin tasarımı ve uygun sönümleyici materyal kullanım noktalarının belirlenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Nuri N. Mohsenin, 1980. Physical Properties of Plant and Animal Materials. Compac, Aweta, Maffroda ve Greefa yaş sebze meyve paketleme tasarım ve geliştirme web sayfaları.
Notlar
Pdf ve Power point sunumlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sınıflandırma sistemlerini ve yeni teknolojileri bilir |
ÖÇ02 | Sınıflandırma sistemlerinin tasarımında tarımsal materyallerin mekanik özellik etkisini araştırır. |
ÖÇ03 | Paketleme tesislerinde kullanılan işlem aşamalarını bilir |
ÖÇ04 | Hertz ve Elastisite teorisinin tasaraım parametresi olarak kullanımı hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme bilgisi kazanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme bilgisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama bilgisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama bilgisi kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarımsal ürünlerin sınıflandırma yöntemlerine ilişkin bilgi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Meyvelerin sınıflandırılmasında kullanılan sınıflandırma makinaları ve sitemleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Mekanik ve elektronik meyve sınıflandırma sistemleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Meyvelerin sınıflandırılmasında kullanılan sınıflandırma makinaları ve sitemleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Elektronik meyve sınıflandırma sistemlerine ilişkin örnekler ve çalışma ilkeleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Meyve paketleme tesislerinde işlem akışı | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Elastisite teorisi ve sınıflandırma sistemlerinin tasarımında kullanımı | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Paketleme tesislerinde mekanik zedelenme oluşumuna etkili fatktörler | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
10 | Paketleme tesislerinde sönümleyici sistemlerin tasarımı ve uygun sönümleyici materyal kullanım noktalarının belirlenmesi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Meyvelerin hasarsız sınıflandırmasında kullanılan yöntemler | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
12 | Hasarsız olarak meyvelerin sertliğine göre sınıflandırılması | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
13 | Meyvelerin şekil, boyut, kusur, renk, yoğunluk ve hacmine göre sınıflandırılması | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Yakın kızıl ötesi teknikleri kullanılarak meyvelerin içsel yapılarının belirlenmesi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
15 | Akustik yöntemler kullanılarak meyvelerin sertlik tahminine ilişkin uygulamalar | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |