TMT409 Sera İklimlendirme Teknolojileri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TMT409
Ad Sera İklimlendirme Teknolojileri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN HÜSEYİN ÖZTÜRK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HASAN HÜSEYİN ÖZTÜRK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sera iklimlendirme ile ilgili kavram ve sistemleri öğrenmek

Dersin İçeriği

Psikrometri, Seraların yapısal ve işlevsel özellikleri, Sera tasarımı, Sera iklim etmenleri, Sera iklimi ve özellikleri, Serada enerji ve kütle dengesi, Sera ısıtma sistemleri, Isıtma sistemlerinin projelenmesi, Güneş enerjisiyle sera ısıtma, Jeotermal enerjisiyle sera ısıtma, Serada enerji korunumu ve ısı perdesi kullanımı, Sera ısıtma için ısı depolama tekniği, Seralarda havalandırma, Seralarda gölgeleme, Seralarda serinletme, Seralarda karbondioksit uygulamaları, Seralarda aydınlatma, İklimlendirme sistemlerinin kontrolü

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Power Point Sunuları

Notlar

Sera İklimlendirme Tekniği Hasat Yayınevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Psikrometri hakkında temel kavramları öğrenir.
ÖÇ02 Seraların yapısal ve işlevsel özelliklerini öğrenir
ÖÇ03 Sera tasarımını öğrenir
ÖÇ04 Sera iklim etmenlerini öğrenir
ÖÇ05 Sera iklimi ve özelliklerini öğrenir.
ÖÇ06 Serada enerji ve kütle dengesini öğrenir.
ÖÇ07 Sera ısıtma sistemlerini öğrenir.
ÖÇ08 Güneş enerjisiyle sera ısıtmayı öğrenir.
ÖÇ09 Jeotermal enerjisiyle sera ısıtmayı öğrenir.
ÖÇ10 Seralarda havalandırmayı öğrenir
ÖÇ11 Seralarda serinletmeyi öğrenir.
ÖÇ12 Seralarda aydınlatmayı öğrenir.
ÖÇ13 Seralarda karbondioksit uygulamalarını öğrenir.
ÖÇ14 İklimlendirme sistemlerinin kontrolü
ÖÇ15 Seralarda enerji korunumunu öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme bilgisi kazanır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme bilgisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama bilgisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama bilgisi kazanır. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Psikrometri temel kavramlar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Seraların yapısal ve işlevsel özellikleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sera tasarımı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sera iklim etmenleri 1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sera iklim etmenleri 2 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Serada enerji dengesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Serada kütle dengesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Okuma ve öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Sera ısıtma sistemleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Güneş enerjisiyle sera ısıtma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Jeotermal enerjiyle sera ısıtma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Seralarda havalandırma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Seralarda serinletme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Seralarda aydınlatma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Seralarda enerji korunumu Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma ve öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma ve öğrenme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 02:20