Genel Bilgi
Kod | TMT447 |
Ad | Meliorasyon Makinaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZELİHA BEREKET BARUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ZELİHA BEREKET BARUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sürdürülebilir tarımın tanımı, amaçları, Dünyadaki yeri ve gelişimi, Sürdürülebilir tarımın ilkeleri, Sürdürülebilir tarım sistemleri, Sürdürülebilir tarımda toprak işleme, ve ekim ve bakım işlemlerinin mekanizasyonunu öğretmek ve Sürdürülebilir tarıma uygun işletme örnekleri vermek
Dersin İçeriği
Sürdürülebilir tarımın tanımı, sürdürülebilir tarımın ilkeleri, tarımsal üretimin insan sağlığı ve çevresel etkileri, sürdürülebilir tarım sistemleri, alternatif tarım, organik tarım, permakültür, korumalı tarım, sürdürülebilir tarıma uygun işletme örnekleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu ve sunular
Notlar
1. Güzel, E. ve Tezer, E., 2000. Meliorasyon Makinaları. ÇÜ Ziraat Fak. Yayın no: 135, Adana. 2. Tunçer, İ.K., 1988. Yapı Makinaları. Ç.Ü.Ceyhan Meslek Yüksekokulu Ders Kitabı No.6, Adana 3. Erdoğan, D., Çolak, A. ve A.İ. Acar, 2001. Meliorasyon Makinaları. AÜ Ziraat Fakültesi Yayınları, Yayın No: 1519, Ders Kitabı, Ankara. 4. Singh,J., 1986. Art of Earthmoving Equipment and Methods. A A Balkema Publishers, p:588.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Meliorasyon makinalarını tanır ve alana özgü karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme bilgisi kazanır |
ÖÇ02 | Ağır iş makinası-toprak ilişkilerini tarım arazileri açısından değerlendirebilecek mühendislik birikimine sahip olur |
ÖÇ03 | Meliorasyon makinalarından tarımsal amaçlı beklentileri belirleyerek çevre ve insan sağlığını da dikkate alarak gereken çözümleri üretir |
ÖÇ04 | Alana özgü sorunların çözümlenmesinde disiplinlerarası ve disiplin içi çalışma becerisi geliştirir |
ÖÇ05 | Arazi ıslah makinalarına ilişkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve sunum yapabilme yetkinliği kazanır. |
ÖÇ06 | Alanıyla ilgili edindiği bilgileri mesleki etik değerleri gözeterek gerek yurt içi gerekse yurt dışı meslektaşları ile paylaşabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme bilgisi kazanır. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme bilgisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama bilgisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama bilgisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hafriyat ve ıslah yönünden toprağın mekanik özellikleri, meliorasyon çalışmalarının tarihi, amaçları ve özellikleri | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Meliorasyon makinalarının sınıflandırılması, meliorasyon makinalarının seçimi, meliorasyon makinalarında kullanılan motorlar, güç aktarma organları ve kumanda sistemleri | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Meliorasyon makinalarının mekanik özellikleri, Meliorasyon makinalarının stabilitesi | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Meliorasyon makinalarında kullanılan dümenleme, frenleme donanımları ve çalışma prensipleri | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Meliorasyon makinalarının kuvvet ve güç analizleri | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Toprak sıkışıklığı sorunu, Ripperler ve genel özellikleri, Ripperlerin sınıflandırılması, işletme karakteristikleri ve iş verimi | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Dozerler ve genel özellikleri, Dozerlerin sınıflandırılmaları ve işletme karakteristikleri ve iş verimi Dozers and their general properties | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Skreyperler ve genel özellikleri, Skreyperlerin sınıflandırılmaları işletme karakteristikleri ve iş verimleri | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Greyderlerin genel özellikleri, sınıflandırılmaları işletme karakteristikleri ve iş verimleri | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ekskavatörler ve vinçlerin genel özellikleri, şavul, dreglayn, klemşel ve ters kepçenin tanımı, çevrimi, çalışma karakteristikler | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yükleyicilerin genel özellikleri, sınıflandırılmaları, işletme karakteristikleri ve iş verimleri, Traktör kazıcı-yükleyicileri | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Zemin sıkıştırma makinaları, genel özellikleri ve sınıflandırılmaları, arazi temizleme ve açma makineleri | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Hafif tesviye makinaları, tesviye küreği, taş toplama makinaları, taş kırma makinaları, ağaç köklerinin sökülmesinde kullanılan ekipmanlar, materyal taşıma araçları, çalışma karakteristikleri ve iş verimi | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Meliorasyon makinelerinde maliyet hesabı | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |