Genel Bilgi
Kod | TMT455 |
Ad | Tarla Tarımı Mekanizasyonu |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET İNCE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AHMET İNCE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere, ülkemizde yetiştiriciliği yapılan ürünleri tanıtarak, üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. Bu ürünlerin üretim süreci boyunca kullanılan tarımsal mekanizasyon araçları hakkında bilgi vermek. Öğrencileri üreticilerle bir araya getirerek uygulamadaki sorunlar konusunda bilgilendirmek.
Dersin İçeriği
Ülkemiz genelinde üretilen tarla bitkilerinin tanıtımı ve üretim yöntemleri, bu ürünlerin yetiştiriciliğinde toprak hazırlığından hasada kadar olan süreçte kullanılan mekanizasyon araçlarının tanıtımı
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ülkemiz tarla bitkileri tarımı hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Tarla bitkileri üretim yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Tarla bitkileri tarımında kullanılan tarım aletlerini bilir ve uygulamaya yönelik bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme bilgisi kazanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme bilgisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama bilgisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama bilgisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarla Tarımı nedir? Ülkemizde yetiştirilen tarla bitkileri | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tarla Bitkileri üretim yöntemleri | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde kullanılan makinalar | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Tahıl yetiştiriciliği | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Tahıl yetiştiriciliği | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Mısır yetiştiriciliği | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Pamuk yetiştiriciliği | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Soya yetiştiriciliği | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Ayçiçeği yetiştiriciliği | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Yerfıstığı yetiştiriciliği | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Öğrenci araştırma rapor sunumları | Sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
13 | Öğrenci araştırma rapor sunumları | Sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
14 | Öğrenci araştırma rapor sunumları | Sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | Öğrenci araştırma rapor sunumları | Sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notundaki ilgili bölüm | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |