Genel Bilgi
Kod | SD0451 |
Ad | Manyetik Malzemeler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Selda KILIÇ ÇETİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Selda KILIÇ ÇETİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Selda KILIÇ ÇETİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Mıknatıslanma ve manyetik moment kavramlarının öğretilmesi, manyetik alanın sağlığa etkileri, manyetik malzemelerin sınıflandırılması, manyetik malzemelerin teknolojideki uygulama alanları ve manyetizasyonun ölçüm yönteminin öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Manyetizma Nedir, Manyetik Alan Nasıl Oluşur, Manyetik Alanın Sağlığa Etkileri, Elektrik ve Manyetik Alan Arasındaki İlişki, Manyetik Malzemeler, Manyetik Malzemelerin Sınıflandırılması, Ferromanyetik Malzemeler, Paramanyetik Malzemeler, Diyamanyetik Malzemeler, Mıknatıs Çeşitleri ve Kullanım Alanları, Manyetik Malzemelerin Teknolojideki Uygulama Alanları, Manyetizasyon Nasıl Ölçülür, Sıcaklığa Bağlı Manyetizasyon Ölçümleri, Alana Bağlı Manyetizasyon Ölçümleri
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok.
Kaynaklar
Manyetizma ve Manyetik Malzemeler, J. P. Jakuboviks
Notlar
Ders Sunum Slaytları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Manyetizmanın kaynağını açıklar. |
ÖÇ02 | Manyetik malzemeleri birbirinden ayırt eder. |
ÖÇ03 | Malzemelerin gösterdikleri farklı manyetik özellikleri tanımlar. |
ÖÇ04 | Manyetik alanın sağlığa etkileri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ05 | Elektrik ve manyetik alan arasındaki ilişki hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ06 | Ferromanyetik malzemeleri tanımlar. |
ÖÇ07 | Paramanyetik malzemeleri tanımlar. |
ÖÇ08 | Diyamanyetik malzemeleri tanımlar. |
ÖÇ09 | Mıknatıs çeşitlerini tanır. |
ÖÇ10 | Manyetik malzemelerin teknolojideki uygulama alanlarını bilir. |
ÖÇ11 | Malzemelerin manyetik ölçüm teknikleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ12 | Manyetizmanın nasıl ölçülebileceği hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ13 | Sıcaklığa bağlı manyetizasyon ölçüm sonuçlarını değerlendirir. |
ÖÇ14 | Alana bağlı manyetizasyon ölçüm sonuçlarını değerlendirir. |
ÖÇ15 | Mıknatısların kullanım alanlarını bilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Manyetizma Nedir | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Manyetik Alan Nasıl Oluşur | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Manyetik Alanın Sağlığa Etkileri | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Elektrik ve Manyetik Alan Arasındaki İlişki | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Manyetik Malzemeler | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Manyetik Malzemelerin Sınıflandırılması | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Ferromanyetik Malzemeler | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Paramanyetik Malzemeler | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Diyamanyetik Malzemeler | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Mıknatıs Çeşitleri ve Kullanım Alanları | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Manyetik Malzemelerin Teknolojideki Uygulama Alanları | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Manyetizasyon Nasıl Ölçülür | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Sıcaklığa Bağlı Manyetizasyon Ölçümleri | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Alana Bağlı Manyetizasyon Ölçümleri | Farklı kaynaklar tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |