Genel Bilgi
Kod | TMT268 |
Ad | Bitki Koruma |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUHARREM ARAP KAMBEROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MUHARREM ARAP KAMBEROĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. İsmail DÖKER (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitkilerde ekonomik zarar oluşturan zararlı gruplarından böcek, akarlar ve nematodlar ile hastalık etmenlerinden fungus, bakteri ve virüsler hakkında genel bilgiler vermek. Bu zararlıların mücadelesine karar vermeye ilişkin temel bilgileri öğretmek
Dersin İçeriği
Bitkilerde ekonomik kayıplar meydana getiren zararlı ve hastalık etmenleri ile ilgili genel bilgileri içermektedir
Dersin Ön Koşulu
Gerekmiyor
Kaynaklar
Sunular
Notlar
İnternet ortamında ulaşılacak kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Böceklerin genel morfolojik özelliklerini öğrenir |
ÖÇ02 | Zararlı ve faydalı böcek takımlarını ve türlerini öğrenir |
ÖÇ03 | Böcekler ile mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Fitopatoloji ve çalışma alanlarını öğrenir |
ÖÇ05 | Biyotik (virüs ve virüs benzeri, fungus ve bakteri) ve abiyotik hastalık etmenlerini öğrenir |
ÖÇ06 | Yabancı otlar hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ07 | Biyotik ve abiyotik etmenlerine karşı mücadele yöntemlerini ve alınması gerekli tedbirleri öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme bilgisi kazanır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme bilgisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama bilgisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama bilgisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Arthropoda şubesinde bulunan sınıfların genel morfolojik özellikleri | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Böcek ve akarların morfolojisi | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Baş, göğüs ve karın uzantıları | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Böceklerde üreme şekilleri | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Zararlı ve yararlı böcek takımları hakkında genel bilgiler | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Böcekler ile Mücadele Yöntemleri (Kimyasal ve Biyolojik mücadele) | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Böcekler ile Mücadele Yöntemleri, Entegre mücadele | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sunulardan çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fitopatoloji ve çalışma alanları | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Abiyotik faktörler 1 | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Abiyotik faktörler 2 | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Virüs ve virüs benzeri hastalık etmenleri | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Funguslar | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Bakteriler | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Yabancı otlar | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunulardan çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunulardan çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |