TMT268 Bitki Koruma

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TMT268
Ad Bitki Koruma
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUHARREM ARAP KAMBEROĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MUHARREM ARAP KAMBEROĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. İsmail DÖKER (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bitkilerde ekonomik zarar oluşturan zararlı gruplarından böcek, akarlar ve nematodlar ile hastalık etmenlerinden fungus, bakteri ve virüsler hakkında genel bilgiler vermek. Bu zararlıların mücadelesine karar vermeye ilişkin temel bilgileri öğretmek

Dersin İçeriği

Bitkilerde ekonomik kayıplar meydana getiren zararlı ve hastalık etmenleri ile ilgili genel bilgileri içermektedir

Dersin Ön Koşulu

Gerekmiyor

Kaynaklar

Sunular

Notlar

İnternet ortamında ulaşılacak kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Böceklerin genel morfolojik özelliklerini öğrenir
ÖÇ02 Zararlı ve faydalı böcek takımlarını ve türlerini öğrenir
ÖÇ03 Böcekler ile mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ04 Fitopatoloji ve çalışma alanlarını öğrenir
ÖÇ05 Biyotik (virüs ve virüs benzeri, fungus ve bakteri) ve abiyotik hastalık etmenlerini öğrenir
ÖÇ06 Yabancı otlar hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ07 Biyotik ve abiyotik etmenlerine karşı mücadele yöntemlerini ve alınması gerekli tedbirleri öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme bilgisi kazanır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme bilgisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama bilgisine sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama bilgisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama bilgisi kazanır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Arthropoda şubesinde bulunan sınıfların genel morfolojik özellikleri Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Böcek ve akarların morfolojisi Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Baş, göğüs ve karın uzantıları Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Böceklerde üreme şekilleri Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Zararlı ve yararlı böcek takımları hakkında genel bilgiler Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Böcekler ile Mücadele Yöntemleri (Kimyasal ve Biyolojik mücadele) Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Böcekler ile Mücadele Yöntemleri, Entegre mücadele Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sunulardan çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fitopatoloji ve çalışma alanları Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Abiyotik faktörler 1 Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Abiyotik faktörler 2 Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Virüs ve virüs benzeri hastalık etmenleri Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Funguslar Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Bakteriler Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Yabancı otlar Sunulardan çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunulardan çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunulardan çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 01:35