Genel Bilgi
Kod | SHS157 |
Ad | Bilim İnsanları ve Buluşları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Sağlık bilimleri alanındaki önemli bilim adamları ve çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği
Önemli bilim adamları ve çalışmaları hakkında bilgiler verilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Slaytları
Notlar
Bilim Tarihi, Colin A. Ronan, TÜBİTAK Akademik Dizi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimin tanımını yapar. |
ÖÇ02 | Kimlere bilim insanı denebileceğini tanımlar. |
ÖÇ03 | Bilimin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Bilim tarihi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Tarihten bugüne bilimin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | İlgi alanlarında buluşları olan bilim insanlarını tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan normal yapı ve fonksiyonunun temeli ile kinezyoloji ve manuel tedavi hakkında bilgi sahibi olma | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi terminoloji ile fizyoterapi alanında kullanılan temel kavram ve ilkeleri açıklama | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapi uygulamaları için gerekli temel fizik ve biyofizik kavramları hakkında bilgi sahibi olma | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapi alanında kullanılan cihaz, araç ve gereçleri tanır, bunların temel çalışma prensiplerini açıklama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili tedavi yöntemlerini ve temel egzersizleri sıralama | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyotarapi uygulaması öncesi hasta hazırlığı, mobilizasyonu ile ortezler ve yardımcı cihazları uygulama | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapide kullanılan temel ölçme değerlendirme yöntemlerini kullanma | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta fizyoterapiye alınmadan önce fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzmanı tarafından verilen tedavi planını okumayı ve değerlendirmeyi öğrenme | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastalara fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi tarafından önerilen tedavi programını fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi veya fizyotarpist gözetiminde uygulama | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapide kullanılan temel egzersizleri hastalara fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi veya fizyoterapist gözetiminde uygular ve hasta transfer aktivitelerine yardım etme | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapide kullanılan sıcak-soğuk uygulamalar ile elektroterapi modalitelerini fiziksel tıp ve rehabilitasyon hekimi veya fizyoterapist gözetiminde uygulama | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapi programı öncesi tedavi cihazlarını hazırlamayı öğrenme | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan cihazların kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlama | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kritik durumlar ile ilgili bilgi sahibi olur ve gerektiğinde sonuçları en kısa zamanda ilgili fiziksel tıp ve rehabilitasyon hekimine bildirme | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme becerisine sahip olma | 1 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olarak hastalar ve sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurma | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilgisayar programı ve bilgi teknolojileri ile en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlilikte kullanma | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alma, yaralanmalarda ilk müdaheleyi bilme | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki teknolojik gelişmeleri izleme | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilim nedir Bilim insanı kime denir | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bilimin kaynakları | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bilimin tarihi | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bilim devrimi | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 1 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 2 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 3 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 4 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 5 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 6 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 7 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 8 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 9 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 10 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |