Genel Bilgi
Kod | SHS157 |
Ad | Bilim İnsanları ve Buluşları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Sağlık bilimleri alanındaki önemli bilim adamları ve çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği
Önemli bilim adamları ve çalışmaları hakkında bilgiler verilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Slaytları
Notlar
Bilim Tarihi, Colin A. Ronan, TÜBİTAK Akademik Dizi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimin tanımını yapar. |
ÖÇ02 | Kimlere bilim insanı denebileceğini tanımlar. |
ÖÇ03 | Bilimin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Bilim tarihi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Tarihten bugüne bilimin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | İlgi alanlarında buluşları olan bilim insanlarını tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanların temel anatomik yapısını ve fonksiyonunu açıklar. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi görüntülemede kullanılan elektromanyetik dalgaları ve bunların madde ile etkileşimini tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi görüntüleme cihazlarının kullanım basamaklarını listeler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi görüntüleme yöntemlerini tanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyoloji araç ve gereçlerini listeler. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Preanalitik, analitik ve post analitik evrelerle ilgili yapılacak işlemleri planlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyoloji tetkiki öncesi hastayı hazırlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyasyon güvenliği için gerekli tedbirleri alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi görüntüleme tetkik parametrelerini doğru uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kontrast madde uygulamalarında işleme ve hastaya göre doğru doz uygulaması yapar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elde edilen görüntünün film, kağıt, CD veya DVD üzerine kaydını ve arşivlenmesini sağlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyoloji cihazlarının kalibrasyon ve bakımlarını düzenli olarak yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyoloji tetkik birimlerinin eksiklerini belirler ve teminini sağlar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kritik değerlerle ilgili bilgi sahibi olup, gerektiğinde sonuçları hekime bildirerek koordinasyonu sağlar. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme becerisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anjiografi ve Girişimsel Radyoloji birimlerinde ekip üyeleri ile uyum içinde çalışır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastalar ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar. | |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi iletişim teknolojilerini ve en az bir yabancı dili kullanır. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır, gerekli durumlarda ilk müdaheleyi yapar. | |
PÖÇ20 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki teknolojik gelişmeleri izler, alana özgü dinamikleri analiz eder. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilim nedir Bilim insanı kime denir | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bilimin kaynakları | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bilimin tarihi | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bilim devrimi | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 1 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 2 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 3 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 4 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 5 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 6 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 7 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 8 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 9 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 10 | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |