FELZ201 Felsefe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELZ201
Ad Felsefe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Felsefe dersini etkili bir şekilde işleyecek düzeyde, çağdaş metotlarla güçlendirilmiş bir alt yapı öğrencide oluşturmaktır.

Dersin İçeriği

Felsefe öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; felsefe öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; felsefe öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının felsefe öğretimine yansımaları; felsefe öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; felsefe öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir felsefe öğretiminin bileşenleri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Mustafa Günay, Eğitimin Felsefesi Felsefenin Eğitimi, Sentez Yayıncılık, 2021.

Notlar

Ana Hatlarıyla Ortaöğretimde Felsefe Grubu Öğretimi, Editör: Faruk Manav, Pegem Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Felsefe öğretimine özel öğretim yöntem ve teknikleri kullanır.
ÖÇ02 Felsefe grubu yıllık ve etkinlik planlarının önemini açıklar.
ÖÇ03 Felsefe dersinin içeriğini planlarken pedagojik yaklaşımları etkili bir şekilde kullanabilir
ÖÇ04 Felsefe dersinin içeriğini planlarken öğretme stratejilerini etkili bir şekilde kullanabilir
ÖÇ05 Felsefe öğretime hakkında farklı yaklaşımları bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Genel giriş kitaptan ilgili bölüm okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Felsefe öğrenmenin ve öğretmenin anlamı Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Felsefe öğretiminin amacı ve temel ilkeleri Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Felsefe öğretiminin sorunları Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Felsefe öğretiminin tarihçesi Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Etkili bir felsefe öğretiminin bileşenleri Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Öğrenme ve öğretim yaklaşımları Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo, Performans Değerlendirmesi
9 Felsefe grubu eğitiminde yıllık plan ve etkinlik planlarının kullanımı Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının felsefe öğretimine yansımaları Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
11 Felsefe öğretiminde temel beceriler Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası
12 Sınıf içi uygulama örnekleri: okuma Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
13 Sınıf içi uygulama örnekleri : yorumlama Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Örnek Olay
14 Sınıf içi uygulama örnekleri : tartışma Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, Altı Şapka
15 Genel değerlendirme genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.11.2022 11:03