Genel Bilgi
Kod | FELZ205 |
Ad | Orta Çağ Felsefesi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK EROL ER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SADIK EROL ER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders önemli düşünürlerin incelenmesi yoluyla öğrencilere ortaçağ felsefesini tanıtacaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders Augustinusdan Ockhama Ortaçağ Felsefesi tarihine odaklanacaktır. Augustinus, İbn-i Rüşd, Farabi, Aquinas, Scotus ve Ockhamı içeren Hristiyan ve İslami gelenekten düşünürleri tartışacağız.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Felsefe Tarihi, Ahmet Cevizci
Notlar
ortaçağ felsefesi, betül çotuksöken, saffet babür, kabalcı yay.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Felsefe tarihi ve felsefenin temel disiplinleri ile ilgili bilgi kazanımı sağlama |
ÖÇ02 | Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahip olma |
ÖÇ03 | Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma |
ÖÇ04 | Felsefedeki problemleri saptama ve tartışma becerisine sahip olma |
ÖÇ05 | Literatür tarama, felsefi metin okuma, felsefi konular üzerine yazma becerisine sahip olma |
ÖÇ06 | Eleştirel düşünme ve yazma becerisi kazanma |
ÖÇ07 | Güncel olayları felsefi bakış açısı ile değerlendirebilme |
ÖÇ08 | Felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinme |
ÖÇ09 | Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemleri ortaya koyma |
ÖÇ10 | Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirme |
ÖÇ11 | Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları kullanma |
ÖÇ12 | kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur. |
ÖÇ13 | toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir. |
ÖÇ14 | insan ve toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır. |
ÖÇ15 | eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ortaçağ ve Ortaçağ felsefesinin genel özellikleri / dönemleri / felsefi düşünce biçimi | Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Origenes | Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Augustinus | Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Boetheus | Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Eriugena | Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Anselmus | Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Abelardus | Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Büyük Albert | Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Aquinolu St. Thomas | Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Duns Scottus | Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Roger Bacon | Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Ockhamlı William | Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İbni Rüşt | Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Farabi | Konuyla ilgli kuramsal kısım incelenecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |