Genel Bilgi
Kod | FELS210 |
Ad | Türk Düşünce Tarihi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK EROL ER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Türk düşüncesinin genel karekter ve özelliklerini önemli temsilcileriyle birlikte yakından tanıtarak, felsefe tarihindeki yeri ve önemini ortaya koymaktır.
Dersin İçeriği
Türk düşüncesinin tarihsel temelleri, Türk düşüncesinin temel karakter ve özellikleri, Tanzimattan önceki kültürel yaşam, Tanzimat döneminde modernleşme, Tanzimat sonrası düşünce dünyası, meşrutiyet dönemi modernleşme hareketleri, meşrutiyet sonrası düşünce dünyası, Türkiyede modern felsefeye ilgi.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Türkiyede Çağdaş Düşünce Tarihi, Hilmi Ziya Ülken
Notlar
Şerif Mardin, Türk Modernleşmesi, İletişim Yay.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir |
ÖÇ02 | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar |
ÖÇ03 | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
ÖÇ04 | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
ÖÇ05 | Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir |
ÖÇ06 | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
ÖÇ07 | Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır |
ÖÇ08 | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir |
ÖÇ09 | Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar |
ÖÇ10 | Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar |
ÖÇ11 | insan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır |
ÖÇ12 | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler |
ÖÇ13 | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur |
ÖÇ14 | Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur |
ÖÇ15 | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türk düşüncesinin tarihsel temelleri.I | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Türk düşüncesinin tarihsel temelleri.II | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Türk düşüncesinin tarihsel temelleri.III | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Tanzimat öncesi kültürel yaşam.I | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Tanzimat öncesi kültürel yaşam.II | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Tanzimat dönemi modernleşme.I | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Tanzimat dönemi modernleşme.II | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Meşrutiyet dönemi modernleşme hareketleri.I | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Meşrutiyet dönemi modernleşme hareketleri.II | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Meşrutiyet sonrası düşünceler | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Cumhuriyet Dönemi.I | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Cumhuriyet Dönemi.II | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Cumhuriyet Dönemi.III | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Cumhuriyet Dönemi.IV | Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Genel değerlendirme | Genel okuma yapılacak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |