Genel Bilgi
Kod | FELS305 |
Ad | Psikolojik Testler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Psikoloji tarihinde yer alan akımların tanınması, kavranması, karşılaştırılması.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında geçmişten günümüze kadar olan psikoloji ekollerinin incelenmesi hedeflenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Akın, A. (2015). Psikolojide Kullanılan Güncel Ölçme Araçları (2. bs.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
Notlar
Akın, A. (2015). Psikolojide Kullanılan Güncel Ölçme Araçları (2. bs.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler psikolojik testler ve tarihsel gelişim süreçlerini bilir. |
ÖÇ02 | Öğrenciler testleri özelliklerine göre sınıflar |
ÖÇ03 | Öğrenciler testlerin psikometrik özelliklerini tanır |
ÖÇ04 | Öğrenciler testlerin psikometrik özelliklerini belirler. |
ÖÇ05 | Öğrenciler belli bir amaç için uygun test seçer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Testlerin amaç ve türleri | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Psikolojik testler ve tarihsel gelişimi. | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Psikolojik testlerin psikometrik özellikleri: Geçerlik ve türleri. | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Psikolojik testlerin psikometrik özellikleri: Güvenirlik ve türleri. | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Eğitimde ve psikolojide ölçme standartları ve etik. | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yeteneğin ölçülmesi: Genel, özel ve farklı yetenek testleri. | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kişiliğin ölçülmesi: Objektif kişilik testleri: MMPI, SCL 90 Projektif kişilik testleri: Cümle tamamlama testleri, TAT, CAT, Roschach | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İlgilerin ölçülmesi: Kuder İlgi Envanteri, Strong İlgi Envanteri, Mesleki ilgi envanterleri | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Tutumların ve değerlerin ölçülmesi: Tutum ölçekleri ve özellikleri | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Gelişimsel testler: Bender-Geştalt, insan resmi çiz, Peabody, Denver ölçeği, Ankara Gelişim Ölçekleri | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Psikolojik ölçme araçlarının geliştirilmesi ve uyarlanması | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Uygulama | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Değerlendirme | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |