Genel Bilgi
Kod | FELZ401 |
Ad | Din Felsefesi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Din felsefesinin temel problemlerinin farkında olmak
Dersin İçeriği
Din felsefesinin bir disiplin olarak ortaya çıkışının tarihçesi; din felsefesinin konusu, yöntemi ve kaynakları; inanma, iman, aşkın varlık, kötülük ve din olgularına yönelik kavram, problemler vb. konularının ele alınması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Din Felsefesi, Mehmet Aydın, 9 Eylül Üniversitesi Yayınları.
Notlar
Uluğ Nutku, İnanmanın Felsefesi, Anı Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Din Felsefesini felsefi bir disiplin olarak tanımak. |
ÖÇ02 | Din bilimleri ve din felsefesi arasındaki ilişkileri kurabilmek. |
ÖÇ03 | Dine felsefi bir tema ve problem alanı olarak bakabilmek. |
ÖÇ04 | Felsefe Tarihi içerisinde din felsefesinin oluşum ve gelişim süreçlerini kavramak |
ÖÇ05 | Din hakkında felsefi bir yorum ve değerlendirme yapabilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | 5 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır | 5 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Din felsefesi nedir | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Din,bilim,sanat,felsefe ilişkileri bağlamında din felsefesi | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Din felsefesinin din bilimleri ve felsefe ile ilişkisi | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Din felsefesinin temel kavramları | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Din felsefesinin temel problematikleri | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Din felsefesinin temel yaklaşımları | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Tanrı anlayışları | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Teizm, Deizm, Panteizm, Pananteizm | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Tanrının varoluşu ile ilgili argümanlar | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Ateizm, Agnostisizm, Fideizm | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Felsefe Tarihinde örnek din felsefeleri | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Türkiyede din felsefesi disiplini | Önerilen kitap ve makalelerin ilgili kısmı okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Din Felsefesine toplu bir bakış | Önceki haftaları tekrar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Genel degerlendirme | Genel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |