Genel Bilgi
Kod | FELS409 |
Ad | Türk Düşünce Tarihi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK EROL ER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SADIK EROL ER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin; sanatın, sanatçı, sanat eseri, sanat eseri alımlayıcısı ve toplum gibi unsurlarla olan ilişkisini kavrayabilmelerini, sanat kuramlarını öğrenmelerini, sanatın felsefi boyutunu somut eserler üzerinde değerlendirebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Tanzimattan Cumhuriyete Türk düşüncesini anlamak
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Türkiyede Çağdaş Düşünce Tarihi, Hilmi Ziya Ülken
Notlar
Şerif Mardin, Türk Modernleşmesi, İletişim Yay.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, Türk kavramının salt ırka dayalı bir belirlenim olmadığını anlar. |
ÖÇ02 | Türk düşüncesinin bakir bir alan olduğunu kavrar |
ÖÇ03 | Türk düşüncesinin islam öncesi ve sonrası tarzındaki ayrımın incelikleri üzerine fikir yürütebilir |
ÖÇ04 | Cumhuriyet dönemi düşüncesini anlamak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir | 1 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | 1 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türk Düşüncesinin imkanı ve sınırları | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İslam Öncesi Türk düşüncesi (ortaasya) | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İslam Öncesi Türk düşüncesi | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | osmanlı düşüncesine giriş | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | tanzimat düşüncesi | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Tanzimat düşüncesi (namık Kemal) | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | meşrutiyet düşüncesi | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Cumhuriyet Düşüncesi | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | cumhuriyet dönemi | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | cumhuriyet dönemi akımlar | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | pozitivizm | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | materyalizm | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | bergsonculuk | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Nietzschecilik | ilgili kitap okanacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Genel Değerlendirme | İlgili Kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |