Genel Bilgi
Kod | FELZ404 |
Ad | Sosyal Psikoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi EGEMEN HANIMOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı (a) sosyal psikolojinin, sosyal etki ve etkileşim ile ilgili açıklamalarının ne olduğuna dair bir anlayış geliştirmek ve (b) sosyal etki ve etkileşimin konularının araştırılmasında ne gibi yöntemlere başvurulduğuna ilişkin bir bakış açısı kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders sosyal psikolojiye giriş niteliği taşımaktadır. Bu ders kapsamında, insanların nasıl sosyal etkide bulundukları ve insanlar arasındaki etkileşimin bilimsel olarak ne şekilde incelendiği ile ilgili bilgiler aktarılmaktadır. Bireylerin düşünce ve duygularının, başkaları ile nasıl ilişkili olduğu açıklanamaya çalışılacaktır. Bu ders kapsamında şu konulara yer verilecektir: sosyal psikolojide araştırma, sosyal etki ve konformite, bireyin davranışlarının grup tarafından nasıl etkilendiği, ikna, tutumlar, sosyal biliş ve kişilerarası iletişim vb.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kağıtçıbaşı, Ç. (2004). Yeni insan ve insanlar, Evrim Yayınevi, 10. Basım, İstanbul.
Notlar
Kağıtçıbaşı, Ç. (2004). Yeni insan ve insanlar, Evrim Yayınevi, 10. Basım, İstanbul.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sosyal psikolojinin temel kavramlarını ve bu kavramlar ile ilgili teorileri açıklar. |
ÖÇ02 | Sosyal psikoloji, sosyoloji ve psikolojinin temel farklarını ayırt eder; her birini tanımlar ve açıklar. |
ÖÇ03 | Sosyal psikolojinin gelişim tarihindeki temel çalışmaları ana hatları ile ve bu disipline katkı sağlayan kişileri isimleri ile birlikte tanımlayabilir. |
ÖÇ04 | Sosyal psikoloji araştırmalarında kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar. |
ÖÇ05 | Kişinin sosyalleşme sürecinde etken olan unsurları analiz eder. |
ÖÇ06 | Kişilik ve benlik oluşumunda, sosyal etki, grup süreçleri, kültür ve toplumla ilişkisini bütünleştirip genellemelere ulaşır. |
ÖÇ07 | Sosyal etkinin kişinin tutum ve davranışını nasıl oluşturduğu ile ilgili değerlendirme yapar. |
ÖÇ08 | Tutum, propaganda ve tutum değiştirme süreci hakkında açıklama ve analiz yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | 4 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır | 4 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sosyal psikoloji nedir, Tarihsel gelişimi ve bir çalışma alanı olarak belirmesi | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sosyal psikolojinin gelişimi | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sosyal psikoloji araştırmalarında yöntem ve örnekler | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sosyal etki ve uyma | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sosyal etki ve uyma II | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Tutumlar - tutumların oluşması | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Tutumların ölçülmesi | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Önyargılar | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İletişim, propaganda: Tutum değiştirme süreci | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İletişim, propaganda: Tutum değiştirme süreci II | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yüklemleme (atıf) kuramları | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yüklemleme (atıf) kuramları II | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Grup yapısı ve dinamiği | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Grup yapısı ve dinamiği II | Kaynak tarama, Kaynakların incelenmesi, okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |