Genel Bilgi
Kod | FENZ101 |
Ad | Fizik 1 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NURİ EMRAHOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi NURİ EMRAHOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi NURİ EMRAHOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel fizik yasalarını anlama günlükj yaşatılarında örnekleyebilme. Problem kurma ve çözebilme
Dersin İçeriği
1 Fizik ve Ölçme 2 Vektörler 3 Doğrusal Hareket 4 İki ve üç boyutta hareket 5 Newton yasaları ve uygulamaları 6 Moment ve Denge (Statik) 7 İş ve kinetik enerji, potansiyel enerji,enerjinin korunumu 8 Ara sınav 9 Momentum, itme ve çarpışma 10 Dairesel hareket 11 Katı Cisimlerin hareketi (Açısal momentum eylemsizlik momenti vb) 12 Kütleçekim 13 Harmonik Hareket 14 Örnek soru çözümü
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Fizik-I: (mekanik)
Notlar
https://books.google.com.tr/books?id=ty1zngEACAAJ&dq=fizik+1&hl=tr&sa=X&redir_esc=y
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler fizik alan bilgisi ile teknolojik uygulamaları ilişkilendirebilir. |
ÖÇ02 | Fizik ve ölçme hakkında yorum yapar. |
ÖÇ03 | Mekanik konularının ayırt eder ve inceler. |
ÖÇ04 | Hareket yasaları ile ilgili temel kavramları öğrenir, yaşamdaki önemini analiz eder. |
ÖÇ05 | Momentumun korunumu analiz eder. |
ÖÇ06 | Enerjinin korunumu analiz eder. |
ÖÇ07 | Newton yasalarını anlar. |
ÖÇ08 | Bilim tarihinde yer alan fen alanında çalışma yapmış bilim insanlarını tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fizik ve Ölçme | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
2 | Vektörler Doğrusal Hareket | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme |
3 | tek boyutlu haraket | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
4 | iki boyutlu hareket | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
5 | Newton yasaları I. ve ikinci yasaları | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
6 | Newton 3. yasası | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
7 | denge ve moment | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Yzılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İş ve enerji, iş nedir | Deney yapma ve raopr hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
10 | kinetik enerji | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
11 | Potansiyel enerji | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
12 | Enerji uygulamaları | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
13 | Harmonik haraket nedir | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
14 | yay kütle hareketi | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme |
15 | Kütle çekim | Anlatım, soru cevap,tartışma, görsel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |