FENZ103 Genel Matematik 1

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FENZ103
Ad Genel Matematik 1
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. PERİHAN ARTUT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. PERİHAN ARTUT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. PERİHAN ARTUT (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin temel amacı matematiksel düşünme yollarının, fonksiyon, limit ve türev kavramlarının geliştirilmesidir.

Dersin İçeriği

Limit, Limit özellikleri, fonksiyonların limitlerinin hesaplanması, trigonometrik fonksiyonların limiti, sonsuz limit, süreklilik ve süreklilik türleri, Türev tanımı, türevin geometrik yorumu, Türev alma kuralları,ı, trigonometrik ve ters trigonometrik fonksiyonların türevi, üstel ve logaritmik fonksiyonların türevi, ,hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonların türevi,özel tanımlı fonksiyonların türevi (tam değer fonksiyonu, işaret fonksiyonu, tam değer fonksiyonu), yüksek mertebeden türevler, türev uygulamaları, artan ve azalan fonksiyonlar, f

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Genel Matematik, Ekrem Kadıoğlu, Muhammet Kamali, Genel Matematik, Mustafa Balcı, Analize Giriş, Fikri Akdeniz, Yusuf Ünlü, Doğan Dönmez

Notlar

https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Limit tanımını açıklar.
ÖÇ02 Limit özelliklerini açıklar.
ÖÇ03 Fonksiyonların limitlerinin hesaplanmasını v
ÖÇ04 mutlak değer fonksiyonu, işaret fonksiyonu ve tam değer fonksiyonunun limitini açıklar.
ÖÇ05 Sonsuz limiti açıklar.
ÖÇ06 süreklilik ve süreklilik türlerini açıklar.
ÖÇ07 Türev tanımını, türevin geometrik yorumunu, Türev alma kurallarını açıklar.
ÖÇ08 Trigonometrik ve ters trigonometrik fonksiyonların fonksiyonların türevini açıklar
ÖÇ09 Üstel ve logaritmik fonksiyonların türevnii, hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonların türevini açıklar.
ÖÇ10 özel tanımlı fonksiyonların türevini (tam değer fonksiyonu, işaret fonksiyonu, tam değer fonksiyonu) ve yüksek mertebeden türevleri açıklar.
ÖÇ11 artan ve azalan fonksiyonları açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Limit: Bir değişkenli fonksiyonların limiti Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Limit tanımı ve uygulamaları Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
3 Limit tanımı vesağdan ve soldan limit alma Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
4 Limit teoremleri, limit alma kuralları Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
5 Ttrigonometrik ve ters trigonometrik fonksiyonların limiti, Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
6 Üstel ve logaritmik fonksiyonların limiti Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
7 Mutlak değer fonksiyonu, işaret fonksiyonu ve tam değer fonksiyonunun limiti Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Süreklilik, sürekli fonksiyonların özellikleri Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
10 süreklilik türleri Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
11 Türev: Türev tanımı, türevin geometrik yorumu, Türev alma kuralları Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
12 Trigonometrik ve ters fonksiyonların türevi Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
13 üstel ve logaritmik fonksiyonların türevi, hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonların türevi Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
14 Özel tanımlı fonksiyonların türevi (tam değer fonksiyonu, işaret fonksiyonu, tam değer fonksiyonu), yüksek mertebeden türevler Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
15 artan ve azalan fonksiyonlar Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ...Kadıoğlu ve Kamali (2005), s...6; Akdeniz , Ünlü ve Dönmez (2007), s. ...; Balcı (2000) s. ... Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 02:57