Genel Bilgi
Kod | FENZ201 |
Ad | Fizik 3 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NURİ EMRAHOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi NURİ EMRAHOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi NURİ EMRAHOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin dersin içeriğinde belirtilmiş olan termodinamik, optik, atom fiziği, fizik optik, optik, ses konularında gerekli bilgilere sahip olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Isı ve sıcaklık, maddenin ısısal özellikleri, termodinamik yasaları, tersinir ve tersinmez olaylar, verim ve entropi; ışığın yapısı, hızı ve kaynakları; yansıma ve aynalar; kırılma ve mercekler; girişim, ince filmler, kırınım, çözünürlük, kutuplanma; optik araçlar, büyüteç, gözlük, mikroskop, vb.; dalga hareketi, kinematiği, dinamiği, enerjisi, yansıma, kırılma ve girişimi, ses dalgaları, duran dalgalar, rezonans, ses şiddeti, Doppler olayı; AC Devreleri; Atom modelleri, enerji düzeyleri, atomik ve moleküler spektrumlar; zamanda, boyutta, hızda, enerjide ve momentumda görelilik; siyah cisim ışıması, fotoelektrik ve Compton olayı; dalga-parçacık ikilemi, De Broglie dalgaları, Heisenberg Belirsizlik ilkesi, Schrödinger dalgası ve bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Fizik 3
Notlar
https://palmekitabevi.com/Fen-ve-M%C3%BChendislik-i%C3%A7in-Fizik-Cilt_3-Modern-Fizik
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler termodinamik bilgi kazanır. |
ÖÇ02 | Isı ve sıcaklık kavramını öğrenir |
ÖÇ03 | Öğrendiklerini temel bilgileri günlük yaşamla bağdaştır |
ÖÇ04 | Termodinamik yasalarını öğrenir. |
ÖÇ05 | Işık nedir nasıl oluşur yapısını öğrenr. |
ÖÇ06 | Fiziksel optiği öğrenir |
ÖÇ07 | Işığın dalga özelliğini kullanarak girişim kırınım olaylarını açıklar |
ÖÇ08 | Geometrik optiği öğrenir |
ÖÇ09 | mercekler aynalar ve kullanım yerlerini öğrenir. |
ÖÇ10 | Sesin yapısını ve oluşumunu öğrenir. |
ÖÇ11 | Sesin özelliğini ve yaılma hızını öğrenir. Doppler olayını kavrar |
ÖÇ12 | JJ Thomson ve Rutherford Atom modellerini ve öğrenir |
ÖÇ13 | Bohr yasasını ve elektron geçişlerini öğrenir |
ÖÇ14 | atomik ve moleküler spektrumları öğrenir |
ÖÇ15 | Özel ve genel görelilik kavramlarını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Isı ve sıcaklık, maddenin ısısal özellikleri | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
2 | termodinamik yasaları | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | ışığın yapısı, hızı ve kaynakları | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | yansıma ve aynalar | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | kırılma ve mercekler; girişim, | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
6 | ince filmler, kırınım, çözünürlük | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | dalga hareketi, ki ematiği, dinamiği | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | siyah cisi ışıması, | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | fotoelektrik ve Compton olayı | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
11 | dalga-parçacık ikilemi, De Broglie dalgaları,Heisenberg Belirsizlik ilkesi | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | Atom modelleri, | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Bohr yasası, enerji düzeyleri | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
14 | atomik ve moleküler spektrumlar | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme |
15 | zamanda, boyutta, hızda, enerjide ve momentumda görelilik | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |