Genel Bilgi
Kod | FENZ203 |
Ad | Kimya 3 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER ÖZCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUZAFFER ÖZCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUZAFFER ÖZCAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Temel analitik ve organik kimya kavramlarının verilmesi.
Dersin İçeriği
Kimyasal analiz sonuçlarının değerlendirilmesi, gravimetrik ve titrimetrik analiz metodları, aletli analiz. Kovalent bağ, organik bileşiklerin özellikleri, elde edilişleri ve tepkimeleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Temel Üniversite Kimyası - Ender Erdik, Yüksel Sarıkaya
Notlar
Chemistry: Principles and Reactions- William L. Masterton, Cecile N. Hurley
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Deneysel verileri değerlendirir. |
ÖÇ02 | Kimyasal analizin temel kavramlarını açıklar. |
ÖÇ03 | Modern enstrümantal analiz tekniklerini bilir. |
ÖÇ04 | Organik moleküllerin farklı fonksiyonel gruplarını tanır. |
ÖÇ05 | Fonksiyonel grupların sentezi ve reaksiyonlarını açıklar. |
ÖÇ06 | İzomerinin temel kavramlarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | İlgili Kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kimysal Analizde Hatalar | İlgili Kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Gravimetrik Analiz Metodları | İlgili Kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Titrimetrik Analiz Metodları | İlgili Kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sulu Çözelti Kimyası | İlgili Kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Aktiflik ve Aktiflik Katsayıları | İlgili Kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Denge Hesaplamaları için Sistematik Bir Yöntem | İlgili Kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kovalent Bağ | İlgili Kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Alkanlar, Alkenler, Alkinler | İlgili Kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Arenler | İlgili Kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Alkoller, Eterler, Fenoller | İlgili Kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Aldehitler ve Ketonlar | İlgili Kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Karboksilli Asitler ve Türevleri | İlgili Kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Aminler | İlgili Kısımların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |