Genel Bilgi
Kod | FENS218 |
Ad | Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZGECAN TAŞTAN KIRIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersile öğrencilerin fen öğretiminde kavram yanılgılarının ortaya çıkarılması ve giderilmesinin önemini fark etmeleri ve kavram yanılgılarını ortaya çıkarıp giderme yollarını etkinlik örnekleri üzerinden öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Kavram yanılgısı nedir, kavram yanılgısı örnekleri, kavram yanılgılarının kaynakları, kavram öğretimi ve kavramsal değişim, kavram yanılgılarının tespit edilmesinde ve giderilmesinde kullanılan yöntemler, kavram yanılgısı giderme etkinlikleri
Dersin Ön Koşulu
-
Kaynaklar
Gödek, Y. Polat, D. ve Kaya, V.H. F. (2018). Fen bilgisi öğretiminde kavram yanılgıları. Ankara: Pegem Akademi.
Notlar
Kavram yanılgılarıyla ilgili makaleler ve tezler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kavram yanılgısını tanımlar. |
ÖÇ02 | Fen bilimlerindeki kavram yanılgılarına örnekler verir. |
ÖÇ03 | Kavramsal değişim teorisini açıklar. |
ÖÇ04 | Fen öğretiminde kavram yanılgılarının tespit edilmesinde ve giderilmesinde kullanılan yöntemleri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme | - | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kavram yanılgısı nedir, Kaynakları, Kavramsal değişim teorisi | İlgili kitap bölümü okuması, makale okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kavram yanılgılarının tespit edilmesinde kullanılan yöntemler- Çoktan seçmeli sorular , İki aşamalı testler | İlgili kitap bölümü okuması, makale okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kavram yanılgılarının tespit edilmesinde kullanılan yöntemler -Üç aşamalı testler, Dört aşamalı testler | İlgili kitap bölümü okuması, makale okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kavram yanılgılarının tespit edilmesinde kullanılan yöntemler - Görüşme, Yazılı görüşler | İlgili kitap bölümü okuması, makale okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kavram yanılgılarının tespit edilmesinde kullanılan yöntemler -çizim, kelime ilişkilendirme testi | İlgili kitap bölümü okuması, makale okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kavram yanılgılarının tespit edilmesinde kullanılan yöntemler -kavram haritası, yapılandırılmış grid, tanılayıcı dallanmış ağaç | İlgili kitap bölümü okuması, makale okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | İlgili kitap bölümü okuması, makale okuması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılan yöntemler - Kavramsal değişim metinleri, Çürütme metinleri | İlgili kitap bölümü okuması, makale okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılan yöntemler - Analoji , Tahmin et - Gözle-Açıkla | İlgili kitap bölümü okuması, makale okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılan yöntemler - Kavram karikatürü, Bilgisayar destekli öğretim | İlgili kitap bölümü okuması, makale okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Öğrenci Sunumları: Kavram yanılgısı belirleme ödevi | Literatür taraması, power point sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Öğrenci Sunumları: Kavram yanılgısı belirleme ödevi | Literatür taraması, power point sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Öğrenci Sunumları: Kavram yanılgısı belirleme ödevi | Literatür taraması, power point sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılan yöntemler - işbirlikli öğrenme, sorgulamaya dayalı öğrenme | İlgili kitap bölümü okuması, makale okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kitap bölümü okuması, makale okuması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kitap bölümü okuması, makale okuması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |