Genel Bilgi
Kod | FENZ305 |
Ad | Astronomi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NURİ EMRAHOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi NURİ EMRAHOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi NURİ EMRAHOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin dersin içeriğinde belirtilmiş olan çağdaş astronomi ve fen bilimlerinin konularının ilişkileri, öğrendiklerinin sonuçlarını yaşamda kullanabilme öğrenmekve anlamaktır
Dersin İçeriği
Büyük-Patlama, evrenin oluşumu, güneş sisteminin oluşumu, gezegenler, galaksiler,yıldızların yaşamı, yıldızların ölümü, nebulalar, kuyruklu yıldızlar, astroitler-meteorlar, yıldızların parlakları,astronomik aletlerin yapısı ve kullanımı,
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Astronomi ve Astrofiziğe Giriş
Notlar
https://www.kitapyurdu.com/kitap/astronomi-ve-astrofizige-giris/612234.html
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Astronominin ve ona koşut bilimin tarih içindeki gelişimini değerlendirir. |
ÖÇ02 | Tarih boyunca ortaya atılan astronomi fikirlerini karşılaştırır. |
ÖÇ03 | Keppler Yasalarına yönelik problemleri çözer. |
ÖÇ04 | Evrenin genel yapısını tanır. Evrenin yaratılışı ve geleceğine dair fikirleri tartışır. |
ÖÇ05 | Günümüz uzay araştırmaları hakkında tartışır. |
ÖÇ06 | İlköğretime yönelik model astronomi araçları tasarlar. |
ÖÇ07 | Uzay da hayat olup olmadığını sorgular. |
ÖÇ08 | Uzay çalışmalarını takip eder. |
ÖÇ09 | Uzay teknolojisi hakkında bilgilenir. |
ÖÇ10 | Astronomiyi anlar ve yaşantısıyla ilişkilendirir. |
ÖÇ11 | Big-Bang'in oluşumunu anlar |
ÖÇ12 | Temel parçacıkları öğrenir. |
ÖÇ13 | Yaşamın en temel atomu olan hidrojeni öğrenir. |
ÖÇ14 | Tüm elementlerin yıldızların içinde oluştuğunu anlar |
ÖÇ15 | Yıldızların doğum ve ölümünü öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Evrenin Genel Yapısı: Gökadalar | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Güneş sisteminin yapısı | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Gezegenler ve özellikleri | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Uydular | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Keppler Yasaları | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Evrenin Genel Yapısı: Yıldızların oluşumu | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Evrenin Genel Yapısı: Kırmızı devler | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Evrenin Genel Yapısı: Nötron yıldızları, beyaz cüceler | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Evrenin Genel Yapısı: Karadelikler | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | ders devamı Evrenin Genel Yapısı: Karadelikler | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Uzay araştırmaları | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Uzay araştırmaları, teleskoplar ve görüntüleme aletleri | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Yıldızların parlaklıkları, kuyruklu yıldızlar, astroitler,meteorlar | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | örnek problem çözümleri | anlatım, soru cevap, gösteri, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |