FENS314 Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FENS314
Ad Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÖZGECAN TAŞTAN KIRIK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersile öğrencilerin fen öğretiminde kavram yanılgılarının ortaya çıkarılmasıve giderilmesinin önemini fark etmelerive kavram yanılgılarını ortaya çıkarıp giderme yollarını etkinlik örnekleri üzerinden öğrenmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Kavram yanılgısı nedir, kavram yanılgısı örnekleri, kavram yanılgılarının kaynakları, kavram öğretimi ve kavramsal değişim, kavram yanılgılarının tespit edilmesinde ve giderilmesinde kullanılan yöntemler, kavram yanılgısıgiderme etkinlikleri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Gödek, Y. Polat, D. ve Kaya, V.H. F. (2018). Fen bilgisi öğretiminde kavram yanılgıları. Ankara: Pegem Akademi.

Notlar

Kavram yanılgılarıyla ilgili makaleler ve tezler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kavram yanılgısını tanımlar.
ÖÇ02 Fen bilimlerindeki kavram yanılgılarına örnekler verir.
ÖÇ03 Kavramsal değişim teorisini açıklar.
ÖÇ04 Fen öğretiminde kavram yanılgılarının tespit edilmesinde ve giderilmesinde kullanılan yöntemleri açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersi çeriği hakkında bilgilendirme - Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kavram yanılgısı nedir, Kaynakları, Kavramsal değişim teorisi İlgili kitap bölümü okuması, makale okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kavram yanılgılarının tespit edilmesinde kullanılan yöntemler- Çoktan seçmeli sorular , İki aşamalı testler İlgili kitap bölümü okuması, makale okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kavram yanılgılarının tespit edilmesinde kullanılan yöntemler -Üç aşamalı testler, Dört aşamalı testler İlgili kitap bölümü okuması, makale okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kavram yanılgılarının tespit edilmesinde kullanılan yöntemler - Görüşme, Yazılı görüşler İlgili kitap bölümü okuması, makale okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kavram yanılgılarının tespit edilmesinde kullanılan yöntemler -çizim, kelime ilişkilendirme testi İlgili kitap bölümü okuması, makale okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kavram yanılgılarının tespit edilmesinde kullanılan yöntemler -kavram haritası, yapılandırılmış grid, tanılayıcı dallanmış ağaç İlgili kitap bölümü okuması, makale okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav İlgili kitap bölümü okuması, makale okuması Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılan yöntemler - Kavramsal değişim metinleri, Çürütme metinleri İlgili kitap bölümü okuması, makale okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılan yöntemler - Analoji , Tahmin et - Gözle-Açıkla İlgili kitap bölümü okuması, makale okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılan yöntemler - Kavram karikatürü, Bilgisayar destekli öğretim İlgili kitap bölümü okuması, makale okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Öğrenci Sunumları: Kavram yanılgısı belirleme ödevi Literatür taraması, power point sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Öğrenci Sunumları: Kavram yanılgısı belirleme ödevi Literatür taraması, power point sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Öğrenci Sunumları: Kavram yanılgısı belirleme ödevi Literatür taraması, power point sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Kavram yanılgılarının giderilmesinde kullanılan yöntemler - işbirlikli öğrenme, sorgulamaya dayalı öğrenme İlgili kitap bölümü okuması, makale okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kitap bölümü okuması, makale okuması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kitap bölümü okuması, makale okuması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:07