FENS412 Fen Bilgisi Ders Kitabı İncelemesi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FENS412
Ad Fen Bilgisi Ders Kitabı İncelemesi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. TUBA DEMİRCİOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. TUBA DEMİRCİOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders meslek bilgisi kapsamında öğretmen ve öğrencilere eleştirel ve analitik düşünme bilgi ve becerisini kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Ders kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri ve standartlar; ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu; mevcut ders kitaplarından bazılarının içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkı, öğretimde kullanım kolaylığı vb. açılardan incelenmesi.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Küçükahmet (2001). Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi Fen Bilgisi 4-8. Nobel Yayın Dağıtım. Kılıç, A., & Seven, S. (2004). Konu alanı ders kitabı incelemesi. Pegem A Yayıncılık.

Notlar

Güneş, M. H., & Çelikler, D. (2010). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Dersine Yönelik Öğrenci Görüşleri. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 1(5), 81-90. YILMAZ, M., Gündüz, E., Çimen, O., Karakaya, F., & Aslan, İ. (2021). 6. Sınıf fen bilimleri ders kitaplarının bilimsel içerik ve kazanımlar açısından incelenmesi. e-Kafkas Journal of Educational Research, 8(2), 101-122. Pekel, F. O. (2019). 8. sınıf fen bilimleri ders kitabının eğitsel, görsel, dil ve anlatım yönünden incelenmesi. EKEV Akademi Dergisi, (78), 221-259.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ders kitabını inceleme ile ilgili temel bilgileri bilir ve önemini kavrar.
ÖÇ02 Ders kitabı inceleme temel bilgilerini güncel ders kitaplarını takip ederken uygulayabilir.
ÖÇ03 Ders kitaplarında karşılaştığı sorunlara çözüm üretebilir ve paylaşabilir.
ÖÇ04 Ders kitaplarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 4
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı ve ders içeriği ve değerlendirme hakkında bilgi verilmesi. - Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Ders kitabı incelemesi genel tanımı ve önemi İlgili konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Ders kitabında olması gereken fiziksel özellikler ve standartlar İlgili konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Ders kitabında olması gereken görsel tasarım özellikleri ve standartlar İlgili konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Ders kitabında olması gereken dil anlatım özellikleri ve standartlar İlgili konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu ve karşılaştırılması İlgili konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Ders kitaplarının içerik açısından incelenmesi İlgili konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Ders kitaplarının dil, öğrenci seviyesine uygunluk açısından incelenmesi İlgili konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Ders kitaplarının format ve çekicilik açılarından incelenmesi İlgili konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Ders kitaplarının öğretimde kullanım kolaylığı açılardan incelenmesi. İlgili konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Öğretimdeki yeni yaklaşımların ders kitaplarında kullanılabilirliğinin eleştirel bir bakış açısıyla yorumlayabilme İlgili konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
13 Öğretimde yeni yaklaşımların ders kitaplarında kullanılabilirliğini etkilerini eleştirel bir şekilde yorumlayabilme İlgili konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
14 Yabancı ders kitaplarının ülkemizdeki kitaplarla karşılaştırılması ve öğrenci sunumları İlgili konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
15 Ders kitaplarının incelemesinin genel değerlendirmesi İlgili konu hakkında okuma yapma ve özet hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:07