Genel Bilgi
Kod | YOT133 |
Ad | Organik Tarımın Genel Prensipleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin organik tarımın tüm uygulamalarında agro-ekosistemdeki çeşitliliği ve döngüleri geliştirebilecek, tüm varlıklara eşit ve sağlıklı yaşam koşullarını sağlayacak ve kararların alınmasında özen gösterebilecek temel bilgi ve becerileri kazanmasıdır.
Dersin İçeriği
Organik bitkisel üretim kavramı, Organik bitkisel üretimin temel prensipleri, Organik bitkisel üretime geçiş süreci, kontrol ve sertifikasyon işlemleri. Organik bitkisel üretime ilişkin kanun ve yönetmelik
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Hülya Sayğı, Sevilay Topçu, Seralarda Geleneksel Ve Organik Tarım 2. Martha Brown, Jan Perez, and Albie Miles, Teaching Organic Farming, Gardening, 3. Nadia SCIALABBA, Training manual for Organıc Agrıculture, FAO
Notlar
Dijital Kaynaklar, Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Organik tarımın Dünya'da ve Türkiye'deki öneminin açıklar. |
ÖÇ02 | Organik sebze üretim sürecini açıklar. |
ÖÇ03 | Organik sebze üretiminde üretim materyallerini açıklar. |
ÖÇ04 | Organik üretim yöntemleri tartışır. |
ÖÇ05 | Organik tarım işletmesinde sürdürülebilir tarımsal üretim sistemlerini kurar. |
ÖÇ06 | Türkiye ve dünyada geçerli yasal düzenlemeleri yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Organik tarım tanımı ve önemi | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Temel ilkeleri: ekoloji, sağlık | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Organik tarımda ilke ve kavramlar | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Organik tarımın dünyada ve Türkiye'de gelişimi ve bugünkü durumu | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Organik tarımda yasal uygulamaları öğrenmek | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Organik tarımda toprak verimliliğinin önemi ve korunması | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Organik sistemde toprak işleme ve yabancı ot yönetimi | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | Organik tarımda, bitki korumanın genel ilkelerini öğrenmek | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Organik tarım için ekim nöbeti uygulamalarını öğrenmek | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Organik hayvansal üretim | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Çok yıllık türlerde organik üretim | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Organik üretimde hasat ve sonrası süreç, organik ürün kalitesi | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Organik tarımda kontrol ve sertifikasyon süreci | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Kontrol ve sertifikasyon sürecinde Türkiye'de geçerli yasal sistem | İnternet konu taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |