YOT143 Organik Tarım ve Arıcılık

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YOT143
Ad Organik Tarım ve Arıcılık
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Türkiye'de arıcılığın durumu, kovandaki bal arılarının yaptıkları işler, arı ürünleri, nektarlı bitkiler, arı hastalıkları, tozlaşmanın önemi, organik arıcılık kurallarını öğretmek.

Dersin İçeriği

Bu derste genel olarak arıcılık, kovandaki bal arılarının yaptıkları işler, arı ürünleri, nektarlı bitkiler, arı hastalıkları, tozlaşmanın önemi, organik arıcılık kuralları konularına değinilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Haydi Arıcılığa - DOKAP 2. David Cramp, A Practical Manual of Beekeepıng 3. Howland Blackiston, Beekeeping For Dummies,

Notlar

Dijital Kaynaklar, Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Arıcılık ve Türkiye'de arıcılığın genel durumunu açıklar.
ÖÇ02 Organik arıcılık üretim ilke ve kurallarını açıklar.
ÖÇ03 Kovan çeşitleri, arıların kovan içi-dışındaki görevleri, bireysel özelliklerini açıklar.
ÖÇ04 Arı hastalıkları ve tedavi yöntemlerini açıklar.
ÖÇ05 Arı ürünleri ve kullanım alanlarını bilir.
ÖÇ06 Tozlaşma ve tozlaşmanın önemini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler tarımsal üretim sürecine ait temel bilgileri, organik tarım ilkelerini, üretim felsefesini ve konuyla ilgili temel bilgileri açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik tarım alanında öğrendiği bilgilerin doğru, güvenilir ve güncel olup olmadığını bilirler. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir tarım yönetimi, kırsal kalkınma, tarımsal planlama ve tarımsal teknoloji kullanımına yönelik gelişmeleri ve bunların insan hayatındaki etkilerini bilirler. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler Organik Tarım Kanunu ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulamasına İlişkin Yönetmelik hükümleri doğrultusunda organik tarım üretim faaliyetlerini yönetirler. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenciler organik ürünün nihai tüketiciye ulaşıncaya kadar olan üretim aşamalarında karşılaşılabilecekleri sorunlara çözüm üretirler
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında sorunları bilimsel araştıma yöntemine (tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm üretme ve uygulama) uygun biçimde değerlendirebilirler.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler organik tarım alanında hem bireysel hem de ekip üyesi olarak karşılaştığı problemlerin çözümünde üstlendiği sorumlulukları yerine getirirler.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenciler mesleği ile ilgili gelişmeleri hayat boyu öğrenmenin gerekliliği ile takip ederler. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında araştırma ve sorgulama yoluyla elde ettiği bilgiye kullanırlar
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkileşimli olarak toplumsal, kültürel ve etik sorumluluk bilinci ile projeler üretebilirler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler mesleği ve diğer alanlarla ilgili iletişim sürecini yönetebilecek olan Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde yabancı dil bilirler.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilirler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecinden elde edilen sonuçları uygulayabilirler.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım ile ilgili gürev ve sorumluluklarını bilimsel, kültürel, etik değerler ve yasal mevzuata uygun yaparlar. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenciler organik tarım alanında sosyal adalet, kalite, kültürel değerler, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptirler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Arıcılığın yeri ve önemi İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 Arıcılığa giriş İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Arılarla çalışma kuralları İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Bal arısının yapısı ve görevleri İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 Arılarda iletişim İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 Arıcılıkta ilkbahar ve sonbahar bakımı İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Kovan birleştirme, oğul alma-engelleme, yağmacılık İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Arı ürünleri üretim süreci İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
10 Arı ürünleri pazarlama süreci İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 Nektarlı bitkiler- ağaçlar İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
12 Tozlaşma ve arılarla ilgisi İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
13 Organik arıcılık mevzuatı İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
14 Üretim sürecinde arı hastalıkları İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
15 Üretim sürecinde arı hastalıkları ile mücadele İnternet konu taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 11:54